חדשות בארץ

הווקף שוב מתסיס: יוזם עימותים בכניסה למתחם שער הרחמים

אנשי הווקף ניסו אתמול לפרוץ בכוח למתחם, שננעל על ידי המשטרה בהוראת בית משפט. המשטרה ביצעה מעצרים. הרשות הפלסטינית גינתה את ישראל והזהירה אותה מהשלכות פעולותיה

  • י"ד אדר א' התשע"ט
תמונת אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

האם עומד לפרוץ בקרוב משבר חדש בהר הבית? אנשי הווקף המוסלמי, כך נראה, עושים הכל כדי לוודא שכך יקרה.

בימים האחרונים יזמו המוסלמים עימותים במתחם שער הרחמים (באב א-רחמה) בהר הבית. המתחם, ששימש בעבר מקום התכנסות עבור התנועה האסלאמית, נסגר בשנים האחרונות בהוראת בית משפט לאחר הוצאתה אל מחוץ לחוק בנובמבר 2015. אנשי הווקף הגיעו ביום חמישי שעבר אל המקום וקיימו בו תפלה, בניגוד לצו בית המשפט האוסר זאת. בתגובה, סגרה המשטרה את שערי המתחם בשלשלאות ברזל. אתמול חזר הווקף למקום: אנשיו ניסו לפרוץ בכוח את הכניסה למתחם ושוב קיימו תפלה באזור. כוחות משטרה הגיעו אל המקום, ועצרו 5 פלסטינים לחקירה.

כזכור, ביולי 2017 החליטה הממשלה להציב מגנומטרים ומצלמות אבטחה בשערי הכניסה להר הבית בעקבות הפיגוע בתוך מתחם ההר בו נרצחו השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי. התפרעויות של הפלסטינים במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, בנוסף ללחץ ירדני על ישראל, הביאו אותה להסיר לבסוף את המגנומטרים והמצלמות. ככל הנראה, המשבר הנוכחי שיזם הווקף במתחם שער הרחמים נועד לייצר תסיסה ערבית שתוביל להישג נוסף מבחינתו בהר הבית, מתוך ציפיה שישראל - הנמצאת כעת בתקופת בחירות – לא תפעל לאכוף בכל תוקף את סגירת המתחם.

מלשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן יצאה, כצפוי, הודעת גינוי לישראל, המטילה עליה את האחריות להידרדרות ומזהירה אותה מפני ההשלכות שיהיו לפעולותיה. בהודעה שהוציא משרד החוץ הפלסטיני נאמר כי ישראל מנצלת את תמיכת הממשל האמריקני כדי "ליישם את תוכניותיה לייהוד מזרח ירושלים בכלל, ומסגד אל-אקסא בפרט". יועצו של אבו מאזן לעניינים דתיים, מחמוד אל-הבאש, אמר כי צעדיה של ישראל הם בבחינת "מלחמה נגד האסלאם" וכי היא "משחקת באש". החמאס אף הוא לא נותר מאחור: הוא פנה בקריאה להמונים להגיע היום למתחם הסגור בשער הרחמים במטרה להפעיל לחץ לפתיחתו מחדש.

תגיות:הר הביתשער הרחמיםוואקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה