חדשות בארץ

נתניהו קרא למפלגות הדתיות בימין להתאחד: "הפיצול יביא להפסד בבחירות"

בשיחה עם אנשי תקשורת דתיים, הבהיר ראש הממשלה כי לאחר הבחירות לא ילך לממשלה עם בני גנץ: "ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת – ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם אנשי תקשורת מהציונות הדתית והפציר בהם לפעול להשגת איחוד במחנה הימין.

דבריו של נתניהו נאמרו על רקע הסקרים, החוזים כי במידה והמפלגות הדתיות ירוצו בנפרד, הן עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה. ראש הממשלה אמר לעיתונאים כי על מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ו"יחד" של אלי ישי להתאחד כדי להציל בין 6 ל- 7 מנדטים לגוש הימין: "אסור לאבד את הקולות האלה, כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות".

נתניהו הוסיף כי הוא פועל באופן אישי כדי להביא לאיחוד בימין הדתי: "אני מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להתאחד ולהתחבר".

ראש הממשלה ציין כי האפשרות לצרף את אחת המפלגות לליכוד לא תתרום לחיזוקו של גוש הימין: "חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו, ולכן זה לא משיג את המטרה".

בהתייחסו לאפשרות לפיה לאחר הבחירות הוא יעדיף להקים ממשלה שתתבסס במרכזה על שותפות עם מפלגת חוסן לישראל, הבהיר נתניהו: "לא אלך לממשלה עם בני גנץ. אני ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת – ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין". בתגובה לדבריו של נתניהו, נמסר מחוסן לישראל-תל"ם: "נקים ממשלה ציונית של תקווה ואחדות שתחליף את נתניהו".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב הבוקר על דבריו של נתניהו. הרב פרץ, שהשתתף בכנס ירושלים של העיתון "בשבע", אמר כי אם ראש הממשלה רוצה בכך – הוא יכול לצרף לליכוד חלק ממפלגות גוש הימין: "אני ממוקד עכשיו בחבירה לאחותנו הטבעית – האיחוד הלאומי". הרב פרץ ציין כי הוא מחשיב את יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לאח ולידיד: "הוא פרלמנטר מעולה והתרומה שלו עצומה. אנחנו נלך ביחד עם האיחוד הלאומי, המשא ומתן מתקדם טוב. לא יכולה להיות אפשרות אחרת חוץ מאשר שנתהלך ביחד". הוא הוסיף כי למרות המרחק הגדול בין הבית היהודי לעוצמה יהודית – "צריך לבדוק, כי השעה קוראת לנו לבדוק".

סמוטריץ' הביע הבוקר את אמונו כי למרות הקשיים, המשא ומתן בין הגורמים הפוליטיים במחנה הדתי-לאומי יבשיל לכדי תוצאות חיוביות וכי הוא מתחייב לעשות "כל מה שצריך" להגעה לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. בראיון לגלי צה"ל אמר סמוטריץ': "תהיה בסוף ריצה משותפת, גם של הבית היהודי, גם של האיחוד הלאומי, ולהערכתי גם של עוצמה יהודית". בתשובה לשאלה מי יעמוד בראש הרשימה המאוחדת, אמר סמוטריץ' כי מדובר בעניין שולי: "כבר בפגישתי הראשונה עם הרב פרץ ויתרתי לו על המקום הראשון. יש לי אחריות מאוד כבדה, בראש ובראשונה לציונות הדתית ולאחר מכן לגוש הימין ולממשלת הימין הבאה שתקום. זה מה שמעסיק אותי. אני מחפש כמובן את אופן החיבור הנכון שיביא לידי ביטוי את כל אחד מן השותפים ויתן לו את חלקו היחסי. בסוף כולנו רוצים לפעול ולעשות טוב למדינת ישראל. אני לא מחפש כיבודים".

לאחר הפיצוץ שאירע בסוף השבוע במשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הוציאו אמש שתי המפלגות הודעה אופטימית, לפיה בישיבה שהתקיימה בין צוותי המו"מ שלהן נרשמה התקדמות במספר נושאים: "הצוותים סיכמו להמשיך במגעים מחר בבוקר על מנת להגיע בהקדם להסכם מלא וסופי, ולהביא בשורה של אחדות לציונות הדתית ולמחנה הלאומי".

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019האיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה