חדשות בארץ

כץ: הפולנים ינקו את האנטישמיות עם חלב אמם

השר כץ, שמונה לממלא מקום שר החוץ, התייחס למשבר שפרץ עם פולין בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוורשה: "לא נשכח ולא נסלח, והיו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הנאצים". בפולין הגיבו בזעם על דבריו של כץ, ושוקלים לבטל את השתתפותם בוועידת וישגרד שתיערך בישראל

  • י"ג אדר א' התשע"ט
כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממשלת פולין שוקלת לבטל את השתתפותה בוועידת וישגרד, שתתקיים בישראל, וזאת בעקבות ראיון שהעניק אתמול (ראשון) שר התחבורה ישראל כץ. כך דווח הבוקר בכאן חדשות.

כץ, שמונה אתמול על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לממלא מקום שר החוץ, התייחס – בראיון ל"ישראל היום" ו- i24NEWS – לתקרית הדיפלומטית שפרצה בין פולין וישראל בעקבות התבטאותו של נתניהו בוורשה לפיה "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים". הוא ציין כי נתניהו הבהיר את התבטאותו וכי המשבר יושב, אך הוסיף: "אני בן לניצולי שואה, וכמו כל ישראלי ויהודי לא אתפשר על זכר השואה. אנחנו לא נשכח ולא נסלח, והיו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הנאצים. איך אמר יצחק שמיר, שרצחו את אביו? 'הפולנים יונקים את האנטישמיות עם חלב אימם'".

"אף אחד לא יגיד לנו איך להביע את עמדתנו ודעתנו ואיך לכבד את זכר הנופלים", הדגיש כץ. "העמדות והאמירות האלו מאוד ברורות, ואף אחד מאיתנו כמובן לא יתפשר עליהן. לצד זה יש מדיניות חוץ, אינטרסים של מדינת ישראל. האינטרסים המשותפים יישארו".

דבריו של נתניהו ביום חמישי חוללו סערה בפולין, וראש הממשלה מטיאוש מורבייצקי ביטל את ביקורו בישראל. במקומו, כנציג פולין בוועידת וישגרד, אמור היה להגיע שר החוץ הפולני, אך כאמור בעקבות דבריו של כץ ייתכן וגם הוא לא יגיע. שגריר פולין בישראל, מריק מגירובסקי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי כץ ציטט "אמירה מבישה וגזענית, בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין". שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, תזומן ככל הנראה שוב למשרד החוץ בוורשה, לשיחת נזיפה.

בראיון הבוקר לאריה גולן ברשת ב', השר כץ לא חזר בו מדבריו ואמר כי "האנטישמיות הייתה טבועה בפולנים לפני השואה, במהלכה ואחריה". הוא הדגיש כי אי אפשר לשנות את האמת ההיסטורית: "הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים, לקחו חלק בהשמדת היהודים בשואה. פולין הייתה לבית הקברות הגדול של העם היהודי, יש רק אמת היסטורית אחת". כץ הוסיף כי חשוב לשמור על הקשרים עם ממשלת פולין, אבל אסור לפגוע בזכרם של קורבנות השואה: "פורום וישגרד הוא פורום חשוב, אבל צריך לקיים אותו על בסיס אמת היסטורית".

תגיות:פוליןישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה