חדשות בארץ

נתניהו מינה את ישראל כץ לממלא מקום שר החוץ

בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד התיקים הרבים בהם הוא מחזיק, הודיע ראש הממשלה על מינויו של השר כץ לממלא מקום שר החוץ

  • י"ב אדר א' התשע"ט
נתניהו וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי החליט למנות את שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לממלא מקום שר החוץ.

נתניהו כיהן בתפקיד שר החוץ במשך 4 השנים האחרונות. בחודש דצמבר האחרון הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ, ובה יצאה נגד התיקים הרבים בהם מחזיק נתניהו מאז פרישתה של מפלגת ישראל ביתנו מהקואליציה לפני כשלושה חודשים. בנוסף לתיק החוץ, ראש הממשלה כיהן בתפקיד שר הביטחון, שר העלייה והקליטה ושר הבריאות. בעקבות העתירה, מונה השר יואב גלנט בחודש שעבר לתפקיד שר העלייה והקליטה. הבטחתו של נתניהו למנות שר חוץ עד אמצע החודש שעבר לא התבצעה עד כה. ביום חמישי האחרון הודיעה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, בשמו של נתניהו, כי הוא ימנה היום ממלא מקום לתפקיד שר החוץ.

למרות השחיקה במעמדו של משרד החוץ בשנים האחרונות, תיק זה נחשב ליוקרתי על ידי השרים, וכקידום המהווה מקפצה פוליטית רבת ערך. למרות שמדובר במינוי לטווח קצר – לשבועות הספורים שנותרו עד לבחירות – בכירי הליכוד היו מעוניינים בו, וכץ ושר האנרגיה יובל שטייניץ נחשבו למועמדים המובילים לתפקיד. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שגם ראה את עצמו כמועמד, בירך הבוקר את כץ ואיחל לו הצלחה רבה. "מינויים של שרים היא החלטה של ראש הממשלה, ואנחנו כמובן לא מתערבים איך הוא מחלק את המינויים והתיקים בממשלה", הוסיף.

תגיות:ישראל כץמשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה