חדשות בארץ

המדינה לבג"ץ: נתניהו ימנה ביום ראשון שר חוץ

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה, הודיעה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לבג"ץ כי נתניהו יעביר בתחילת השבוע את תפקיד שר החוץ לשר אחר בממשלה

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן בתפקיד שר החוץ, ימנה ביום ראשון הקרוב ממלא מקום שיכהן במקומו בתפקיד. כך עולה מתשובה שהגישה המדינה לבג"ץ בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון.

בתשובה – שהוגשה על ידי מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה – נאמר כי "על פי הנמסר מלשכת ראש הממשלה, בכוונתו של ראש הממשלה להביא לאישור הממשלה, בישיבתה ביום ראשון הקרוב, הצעת החלטה למינוי ממלא מקום שר חוץ, אשר יחליפו בתפקיד זה". מזכיר הממשלה צחי ברוורמן חתם על הצהרה, המאשרת את ההודעה.

העתירה של התנועה לאיכות השלטון, שהוגשה בחודש דצמבר האחרון, יצאה נגד ריבוי התיקים בהם מחזיק נתניהו מאז פרישתה של מפלגת ישראל ביתנו מהקואליציה לפני כשלושה חודשים. בנוסף לתיק החוץ, ראש הממשלה כיהן בתפקיד שר הביטחון, שר העלייה והקליטה ושר הבריאות. בחודש שעבר מונה השר יואב גלנט לתפקיד שר העלייה והקליטה, אך ההבטחה של נתניהו למנות שר חוץ עד אמצע החודש שעבר לא התבצעה עד כה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "אנו מברכים על המינוי המסתמן, שהגיע רק תחת חרבו המתנוססת של ההליך המשפטי בבית המשפט העליון, ומקווים כי הוא אכן יצא לפועל. לטעמנו, ראוי היה שראש הממשלה לא יגיע למצב בו הוא מחזיק במספר רב כל כך של תיקים חשובים – בהם תיק החוץ והביטחון – בעת ובעונה אחת, ומקווים שהנורמה הפסולה הזו, שהייתה מנת חלקו של ראש הממשלה גם בראשית הקדנציה, לא תחזור על עצמה".

למרות השחיקה במעמדו של משרד החוץ בשנים האחרונות, תיק זה נחשב ליוקרתי ולמבוקש על ידי השרים, וכקידום המהווה מקפצה פוליטית רבת ערך. כך שלמרות שמדובר במינוי לטווח קצר, לשבועות הספורים שנותרו עד לבחירות, בכירי הליכוד – כדוגמת ישראל כץ, גלעד ארדן ויובל שטייניץ – מעוניינים בתפקיד. בחודש שעבר דיווח העיתון "מעריב" כי נתניהו צפוי להפקיד את תיק החוץ בידיו של שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ, הנחשב לאחד מנאמניו המובהקים.

תגיות:משרד החוץבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה