סיפורי אמונה

הרב נתן צבי פינקל זצ"ל: "בשביל מה הקדוש ברוך הוא ברא שכנים?"

מקבץ סיפורי הוד מרגשים על הכנסת האורחים וליבו הפתוח של הרב נתן צבי פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר

  • י"ב אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב נתן צבי פינקל זצ"ל (נפטר בי"א חשוון תשע"ב) היה ראש ישיבת מיר בירושלים וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. בהיותו בן 60 חלה בפרקינסון, ולמרות היותו מרותק לכיסא גלגלים המשיך לפעול בכוחות מיוחדים למען עם ישראל. 

ביתו של הרב היה מוקד להכנסת אורחים. פעמים רבות ישנו בחורים מהישיבה בבית, לפעמים תקופות קצרות ולפעמים תקופות יותר ארוכות. בספר 'ובכל נפשך' מובאים סיפורים נפלאים אודות ה'בין אדם לחברו' של הרב פינקל. בין השאר, מסופר שם על יהודי שהגיע עם רעייתו מארה"ב למרות קשיים רבים, ובהקרבה מיוחדת של האשה, נכנס עם רעייתו לתת שלום. הרב פינקל שיבח מאד את הקרבתם לבא ארצה, וברצותו לגרום להם הרגשה נעימה, וביודעו שאין להם קרובים בארץ, אמר להם שביתו פתוח בפניהם תמיד, ואם פעם יחסר להם משהו, אפילו כוס סוכר שיבואו לביתו.

יהודי אחר שמוצאו מחו"ל סיפר פעם לרב פינקל שהם סובלים מבדידות היות וכל משפחתם וידידיהם מתגוררים בחו"ל. אמר לו הרב בפשטות: "אנחנו נהיה חברים שלכם!".

פעם כששב בשבת בבוקר מהתפילה ומסדרי לימודו בישיבה, פגש את אחד מאברכי הישיבה, יליד חו"ל שהגיע לגור בארץ, והתגורר לא הרחק מביתו של הרב פינקל. לאחר שבירכו בברכת 'שבת שלום' במאור פנים, שאלו הרב היכן הוא אוכל את סעודת השבת. השיב האברך: "בבית". כנראה שהרב הבחין שמשהו בתשובתו לא ברור, והוא חזר ושאל שוב ואז סיפר האברך שהחמין כבה, לכן יאכלו את סעודת שבת בלי חמין.

בתגובה, ביקש הרב פינקל כי ילך לביתו לקרוא לאישה והם יבואו לסעוד על שולחנו את סעודת השבת. השיב לו האברך כי הוא מעריך שאשתו תתבייש ותעדיף לסרב להזמנה, שכן תהיה לה יראת כבוד לסעודבבית ראש הישיבה, אולם הרב פינקל לא הבין ואמר לו: "לשם מה ברא הקב"ה שכנים?"

והשאלה עומדת ומהדהדת בחלל חדרי המדרגות ברחבי העולם: "לשם מה ברא הקב"ה שכנים?"...

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:שכניםהרב נתן צבי פינקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה