חדשות בארץ

מל"ג יו"ש אישרה את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי מל"ג יו"ש מוסמכת להכריע בסוגיית פתיחתה של פקולטה באריאל, אך הוסיף כי יש לקיים דיון נוסף על כך במל"ג-ישראל בתוך פרק זמן קצר

אוניברסיטת אריאל (צילום: Sebi Berens/Flash90)אוניברסיטת אריאל (צילום: Sebi Berens/Flash90)
אא

המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון אישרה הערב (רביעי) פה אחד את הקמתה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון. בכך הפכה מל"ג יו"ש את ההחלטה שקיבלה בשבוע שעבר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה. עם זאת, ההחלטה הערב כפופה לדיון נוסף שייערך במל"ג-ישראל בשבועות הקרובים.

ההצבעה של מל"ג יו"ש בסוגיית הקמתה של הפקולטה לרפואה באריאל התאפשרה לאחר שמוקדם יותר היום פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את החלטתו לפיה הצבעת הות"ת אינה מחייבת ומהווה המלצה בלבד. "לא ניתן לקבוע כי מל"ג יו"ש אינה מוסמכת כיום לקבלת ההחלטה בעניין פתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, ואין מניעה משפטית שתקבל החלטה בנושא לאחר שקילת עמדת הות"ת וכלל השיקולים הצריכים לעניין", כתב מנדלבליט בהחלטתו.

מנדלבליט סייג את הכרעתו בציינו כי "מפאת חשיבותה של ההחלטה והשפעות הרוחב הצפויות שלה על לימודי הרפואה בישראל, ולנוכח העובדה כי סמכויותיה של מל"ג יו"ש עתידות לעבור בימים הקרובים ממש לידי מל"ג, מן הראוי כי מל"ג תקיים דיון בנושא זה". הוא הוסיף כי מן הראוי שהדיון במל"ג ייערך בתוך פרק זמן קצר, כדי שאוניברסיטת אריאל, המרצים והסטודנטים המעוניינים להשתלם בה בלימודי הרפואה יוכלו להיערך בהתאם לקראת שנת הלימודים הקרובה.

כזכור, הקמת בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל אושרה בחודש יולי שעבר על ידי הות"ת, אך מנדלבליט הורה לוועדה לקיים דיון חוזר בעניין. הנחייתו באה לאור החשש לניגוד עניינים של אחת מחברות הוועדה, שהצביעה בעד פתיחת בית הספר אך במקביל הגישה בקשה לאוניברסיטת אריאל להתקבל כחברת סגל ולא דיווחה על כך.

פתיחת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל הייתה אחד מהדגלים אותם הניף שר החינוך נפתלי בנט במהלך הקדנציה האחרונה, והוא התעמת בסוגיה זו עם ראשי האוניברסיטאות שהביעו באופן עקבי את התנגדותם להקמת הפקולטה. בנט, המכהן כיו"ר המל"ג, הגיב הערב בסיפוק על החלטת מל"ג יו"ש: "אני שמח שמל״ג יו״ש קיבלה את ההחלטה הנכונה לטובת מדינת ישראל. ישנו מחסור חמור ברופאים בישראל, ישנו צורך בהקמת הפקולטה וישנה אוניברסיטה שמתאימה לכך. זה הדבר הנכון לאקדמיה, לעולם הרפואה ולציבור בישראל. לאורך כל הדרך, הקרטל האוניברסיטאי ניסה לעשות הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים ולסכל את הקמת הפקולטה כדי להימנע מדבר אחד: תחרות. טובת ישראל גברה על הפוליטיקה הקטנה של קרטל האוניברסיטאות. ניצחנו".

מאוניברסיטת אריאל נמסרה התגובה הבאה: "פתיחת הלימודים והגדלת בית הספר בעתיד תהווה חלק משמעותי בפתרון בעיית חוסר באפשרויות הלימוד לרופאים צעירים בישראל. האוניברסיטה מודה על החלטת היועמ"ש שהעמידה באור נכון את סמכויותיה של ות"ת כגוף מייעץ ואת סמכויותיה ואחריותה של מלג יו"ש כגוף המאשר את פתיחת בית הספר לרפואה".

תגיות:אוניברסיטת אריאלאביחי מנדלבליטהמועצה להשכלה גבוהה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה