חדשות בארץ

המועצה להשכלה גבוהה הצביעה נגד הקמת פקולטה לרפואה באריאל

הקמת בית הספר לרפואה אושרה כבר לפני חצי שנה בוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה, אך בהוראת היועץ המשפטי לממשלה נערכה היום הצבעה חוזרת, לאחר שהתברר כי קיים חשש לניגוד עניינים בהצבעתה של אחת מחברות הוועדה

אוניברסיטת אריאל (צילום ארכיון: פלאש 90)אוניברסיטת אריאל (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

חברי הועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה דחו היום (חמישי) ברוב קולות את בקשתה של אוניברסיטת אריאל בשומרון לפתוח בית ספר לרפואה באוניברסיטה בשנת הלימודים הבאה.

מדובר בהצבעה חוזרת בנידון, לאחר שבחודש יולי שעבר אישרה הות"ת את הקמת בית הספר. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה לוועדה לקיים דיון חוזר בעניין, לאחר שהתברר כי אחת מחברות הוועדה, שהצביעה בעד פתיחת בית הספר, הגישה במקביל בקשה לאוניברסיטת אריאל להתקבל כחברת סגל ולא דיווחה על כך.

במכתב ששיגרו בתחילת השבוע המשנים ליועץ, עורכי הדין רז נזרי ודינה זילבר, ליועצת המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה, הובהר כי החשש לניגוד עניינים בפעולותיה של חברת הוועדה מחייב לערוך הצבעה נוספת בנוגע לפתיחת הפקולטה, ללא השתתפותה. מההצבעה החוזרת נעדר חבר ועדה נוסף שתמך בהקמת הפקולטה, עורך הדין צבי האוזר, וזאת בשל הצטרפותו למפלגת "חוסן לישראל". שלושה חברים בוועדה - פרופ' יוסי שיין, פרופ' ישעיהו טלמון ופרופ' מונא בארון - הביעו את התנגדותם לפתיחת בית הספר, וגברו על שני התומכים, יו"ר הוועדה פרופ' יפה זילברשץ ושמעון יצחקי. כעת הכדור עובר למגרשו של מנדלבליט, שיכריע האם החלטת המועצה להשכלה גבוהה הינה החלטה מחייבת או שהיא בגדר המלצה בלבד.

בחודש אוגוסט שעבר נערך טקס הפתיחה של הפקולטה החדשה, ואוניברסיטת אריאל כבר הודיעה על פתיחת מסלול ללימודי רפואה בשנת הלימודים הבאה. מהאוניברסיטה נמסרה התגובה הבאה להחלטת הות"ת: "הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל היא מהלך מרכזי בפתרון המשבר הלאומי במחסור ברופאים הלומדים בארץ. לצערנו נפלה ההחלטה היום משיקולים זרים. לימודי הרפואה יחלו כמתוכנן באוקטובר הקרוב ואנו בטוחים כי הגורמים המוסמכים לכך יתמכו במהלך חיוני וחוקי זה כדי לאפשר קידום התהליך ללא מכשולים".

פתיחת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל הייתה אחד מהדגלים אותם הניף שר החינוך נפתלי בנט במהלך הקדנציה האחרונה, והוא התעמת בסוגיה זו עם ראשי האוניברסיטאות שהביעו באופן עקבי את התנגדותם להקמת הפקולטה. עם היוודע החלטתה של הות"ת, הגיב בנט בחריפות בחשבון הטוויטר שלו: "לא ייאמן כמה קרטל האוניברסיטאות שם מקלות בגלגלים של הקמת פקולטה לרפואה באריאל. ישראל משוועת לרופאים, והם רק בולמים! לא נוותר עד שנקים את הפקולטה. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, ובקרוב מאד אודיע על צעדיי הבאים".

תגיות:נפתלי בנטאוניברסיטת אריאלהמועצה להשכלה גבוהה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה