חדשות בעולם

דיווח: החמאס במשבר כלכלי חמור חסר תקדים

העיתון "א-שרק אל-אווסט" טוען כי החמאס אינו יכול להסתיר עוד את מצוקתו הפיננסית, שאילצה אותו לקצץ בתקציבים לזרוע המדינית ולזרוע הצבאית שלו ולסגור גופי תקשורת המזוהים עמו

מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (רביעי) כי ארגון החמאס עומד בפני משבר כלכלי "חסר תקדים", המאלץ אותו לקצץ במשכורות לאנשיו, לצמצם את פעילותו הארגונית ולסגור גופי תקשורת המזוהים עמו.

המשבר הכלכלי בחמאס אינו דבר חדש, אך על פי הידיעה – הנסמכת על "מקורות יודעי דבר" – המצב הכלכלי הקשה אליו הגיע ארגון הטרור הביא אותו לקבל "החלטות קשות". הצעדים בהם נקט החמאס לאחרונה כדי להתמודד עם המצוקה הפיננסית כוללים סגירת משרדים, מוסדות ומשרדי תקשורת, קיצוץ בתקציבים שהיו מיועדים לזרוע המדינית ולזרוע הצבאית שלו, והפחתת משכורות לפקידיהן של זרועות אלו. בנוסף, הופחתו משכורותיהם של עובדים בחברות ובמוסדות מסחריים של החמאס בשיעור שנע בין 10 ל- 30 אחוזים. המשבר החריף הביא את הזרוע הצבאית של החמאס לשגר פנייה יוצאת דופן ל"תומכיה בכל העולם" לסייע לה בתרומות באמצעות מטבע הביטקוין.

בנוסף, הארגון סגר את "אל-קודס", ערוץ הלוויין השייך לו שפעל מלבנון. בשנה שעברה פיטר הערוץ חלק מעובדיו, מטעמי חיסכון, אך צעד החירום לא עזר, ולפני יומיים קיבלו עובדי הערוץ הנותרים הודעה מהחמאס על פיטוריהם ועל סגירתו הסופית של הערוץ. בהמשך מתוכננת סגירתם של אתרי תעמולה נוספים, וכן סגירתו של עיתון השייך לחמאס. "א-שרק אל-אווסט" מציין, כי ערוץ "אל-אקסא", זרוע התקשורת החשובה ביותר של החמאס, עמד אף הוא בפני סגירה בסוף השנה שעברה, אך התערבותו של מנהיג החמאס איסמאעיל הנייה מנעה זאת.

הבעיות הכלכליות של החמאס החלו עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011, לאחר שחילוקי דעות עם איראן בנוגע לתמיכה במשטר אסד הביאו להפסקת הסיוע הכלכלי של משטר האייתוללות לארגון העזתי. המאבק הקשוח שמנהלת מצרים בשנים האחרונות נגד מנהרות המסחר של החמאס, שחודרות מעזה לתוך שטח חצי האי סיני, פגע בצינור החמצן הכלכלי של הארגון. לכך יש להוסיף את הסנקציות שהטילה הרשות הפלסטינית על הרצועה, שהידקו עוד יותר את טבעת החנק על החמאס.

תגיות:חמאסמשבר כלכלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה