חדשות בארץ

נס גדול: הבולען נפער בפתאומיות באמצע כביש בפתח תקווה - אך איש לא נפגע

בולען גדול, בקוטר של כ- 3 מטרים, נפער בשעות הצהריים באמצע הציר הסואן של רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בחסדי שמיים, איש לא נפגע

הבולען בפתח תקווה (צילום: Roy Alima/Flash90)הבולען בפתח תקווה (צילום: Roy Alima/Flash90)
אא

התופעה המסוכנת של הבולענים – שקעים הנפערים באופן פתאומי בקרקע – מוכרת מזה שנים לנהגים הנוסעים באזור ים המלח, אך היום (שלישי) היא קפצה לביקור לא רצוי בגוש דן.

בולען גדול, בקוטר של כ- 3 מטרים ובעומק של כ- 4-3 מטרים, נפער בשעות הצהריים בפתאומיות בפתח תקווה, באמצע הציר העמוס של רחוב ז'בוטינסקי פינת שנקר לכיוון מזרח. האירוע עלול היה להסתיים באסון גדול, אך למרות התנועה הסואנת באזור בשעות אלו - בחסדי שמיים איש לא נפגע.

נתנאל אנגל, חובש בכיר במד"א, שנסע על קטנוע, סיפר כיצד ראה את תחילת ההיסדקות של הכביש. צמיגו האחורי של הרכב שהיה לפניו 'שפשף' את הכביש שהיה בתחילת תהליך השקיעה, אך הרכב הצליח להיחלץ בשלום. נהג הרכב שהיה לצידו של אנגל חסם עמו את התנועה לרכבים שהיו מאחוריהם. בתוך זמן קצר – כ- 30 שניות לערך – הכביש שקע בחבטה עזה.

כוחות משטרה, שהוזעקו במהירות אל המקום, חסמו שני נתיבים לתנועת כלי רכב, ובמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים.

לאורך ציר ז'בוטינסקי מתבצעות בימים אלה העבודות להקמת "הקו האדום" של הרכבת הקלה, והן כוללות חפירות תת-קרקעיות. אחת ההערכות היא, שעבודות אלו הן שהביאו לשקיעת הכביש. בחברת נת"ע, המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה, דחו זאת על הסף. לטענתה, אין קשר בין הבולען לבין עבודות החפירה, שכן הן לא החלו כלל באזור זה. ההסבר שסיפקו אנשי החברה לתופעה החריגה הוא התשתיות הישנות שקיימות במקום, שלדבריהם הן שחוללו את הקריסה.

עובדי נת"ע החלו כבר היום בתיקון הנזק, אך מעיריית פתח תקווה נמסר כי הכביש ייפתח במלואו לתנועת רכבים רק מחר.

תגיות:פתח תקווהבולען

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה