חדשות בארץ

דיכטר: הפתרון היחיד לרצועת עזה – מבצע חומת מגן

יו"ר ועדת החוץ והביטחון וראש השב"כ לשעבר אמר בכנס ירושלים של העיתון "בשבע" כי דרך מדינית לא תועיל מול הרצועה ויש צורך במבצע צבאי גדול שירסק את תשתיות הטרור

דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, אמר היום (שלישי) כי הדרך היחידה למגר את הטרור היוצא מרצועת עזה היא יציאה למבצע צבאי גדול בדומה למבצע "חומת מגן" שנערך ב- 2002. דיכטר אמר את הדברים בנאום בכנס ירושלים של העיתון "בשבע".

דיכטר, שפתח את המושב שעסק בשאלה "מה עושים עם עזה?", אמר כי ברצועה ישנם כיום 40 אלף מחבלים חמושים: "השאלה היא איך מחזירים את ההרתעה מול רצועת עזה. שתי זרועות של איראן מצוידות בנשק מאוד בעייתי מבחינתנו, בעיקר בגלל אלמנט ההתשה". למרות הקושי, הבהיר דיכטר כי טועה מי שאומר שאין תחתית לטרור: "הוכחנו את זה בעבר בחומת מגן, וזה הוכח בעוד הרבה פעמים. אפשר לייצר ניצחון ואפשר להרתיע את הטרור".

"אני לא רואה שום אפשרות אחרת אלא ביטחונית צבאית – חומת מגן בעזה", הדגיש דיכטר. "היא תסתיים להערכתי ב- 20 אלף מחבלים עצורים, ב- 10 אלפים מחבלים הרוגים וב- 10 אלפים מחבלים שיברחו למצרים. זה לא יהיה זבנג וגמרנו. זה ייקח זמן, שנה שנתיים, אבל אחריהן נוכל לרסק את תשתיות הטרור בעזה, והיא לא תוכל יותר לאיים עלינו במלחמת התשה. זו הדרך היחידה שאני רואה. דרך מדינית לא תביא תועלת".

דיכטר הוסיף כי אחרי 25 שנה צריך להכריז בפה מלא על כשלונם של הסכמי אוסלו, ולכן "מי שמדבר עכשיו על היפרדות – הם שם ואנחנו כאן – טועה. כי אתה לא יכול לקחת סיכון מול יהודה ושומרון אחרי שכבר ראינו מה קרה בעזה. כל ראשי הטרור בעזה לא רואים את הדברים כמו שהם רואים. ראשי הטרור בעזה שנולדו או שהמשפחות שלהם הגיעו מאשקלון וסביבותיה אומרים 'אנחנו כאן וגם שם'. גם בעזה וגם באשקלון".

תגיות:אבי דיכטררצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה