עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה דג שימש לייצור עטים?

איפה נמצא הכלב הגבוה ביותר? איזו ציפור יכולה לעוף אחורה? ומי ניצל משתי פצצות אטום? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שדבק מדביק בזכות המולקולות? המולקולות הן היסודות הקטנים שמרכיבים כל חומר. מולקולות הדבק – כאשר הן מתייבשות – מושכות אליהן מולקולות של חומרים אחרים כמו עץ, גומי, נייר, פלסטיק וכדומה. כך נוצרת ההדבקה.

2. הידעתם שהכלב הגבוה ביותר בעולם נמצא בדנמרק? הכלבים הדנים ידועים בגודלם הרב. הכלב הדני שמחזיק בשיא גינס לשנת 2013 בזכות גובהו חי בארה"ב, וגובהו עומד על 110 ס"מ. מזונו כולל שק מזון בן 14 ק"ג בכל יום.

3. הידעתם שמטוסים מבצעים פעולות צבאיות? מזל"ט – מטוס זעיר ללא טייס הוא מטוס קטן במיוחד שנשלט על ידי מערכות רדיו או מערכות ממוחשבות. הוא יכול להיכנס לשטחי אויב מבלי שיבחינו בו, וכיוון שהוא אינו מאויש – הוא יכול לבצע משימות מבצעיות שונות מבלי לסכן חיי אדם.

4. הידעתם שהצליל של חמת החלילים אינו תלוי באורך הנשיפה של המנגן? חמת החלילים, שהוא כלי הנגינה הלאומי של סקוטלנד, הוא כלי נשיפה, אלא שיש בו גם שק עור עליו לוחץ הנגן, ובזכותו הנגינה נמשכת לאורך זמן, גם לאחר שהנגן הפסיק לנשוף.

5. הידעתם מיהי הציפור שנפנוף הכנפיים שלה הוא המהיר ביותר? זוהי הקוליברי, או יונק הדבש. הכנפיים שלה יכולות לזוז מעלה ומטה 70 פעמים בשנייה! בזכות היכולת הזו ומספר יכולות נוספות, הקוליברי יכולה לרחף במקום, ולנוע לכל הכיוונים – קדימה, אחורה ולצדדים.

6. הידעתם מי ניצל משתי פצצות האטום ביפן? צוטומו ימאגוצ'י ביצע עבודה בעיר הירושימה שביפן, כאשר נפלה בה פצצת האטום. הוא אבד חלק משמיעתו וסבל מכוויות, אך שרד. הוא חזר משם לביתו שב... נגסאקי. בעודו מספר למעסיק שלו על הפצצה שראה, נפלה פצצת האטום השנייה. ימאגוצ'י המשיך לחיות עד גיל 93, והוא האדם היחיד בעולם ששרד שתי פצצות אטום.

7. הידעתם איזה דג שימש לייצור עטים? בעוד שהיום מייצרים דיו מחומרים סינתטיים עבור עטים לכתיבה, הרי שבעבר נעשה שימוש בדיו שאותו פולט דג הדיונון כאשר הוא מתחמק מטורפים.

תגיות:עובדות שלא ידעתםדגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה