חדשות בעולם

נשיא איראן רוחאני: נמשיך לפתח טילים בליסטיים

בנאום במלאת 40 שנה למהפכה שהעלתה את משטר האייתוללות לשלטון, אמר הנשיא האיראני כי ארצו לא ביקשה ולא תבקש אישור לפתח סוגים שונים של טילים: "נמשיך במסלול הצבאי וההגנתי שלנו"

רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שני) כי ארצו תמשיך להגדיל את עוצמתה הצבאית ולהרחיב את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, וזאת למרות הלחצים הגוברים עליה מצידן של ארצות הברית ומדינות נוספות במערב.

"לא ביקשנו ולא נבקש אישור מאף אחד לפתח סוגים שונים של טילים. נמשיך במסלול הצבאי וההגנתי שלנו", אמר רוחאני בנאום שנשא בכיכר אזאדי בטהראן, לעיני עשרות אלפים שהתכנסו כדי לציין מלאת 40 שנים למהפכה האסלאמית שהעלתה את משטר האייתוללות לשלטון ב- 11 בפברואר 1979.

הנשיא האיראני טען בדבריו כי "כיום, 85% מהציוד הצבאי הנחוץ להגנת המדינה מיוצר באופן מקומי". הוא הוסיף כי איראן תביס את הסנקציות הכלכליות שהטילה עליה ארצות הברית וכי היא לא תישבר מול הלחץ הפסיכולוגי המופעל עליה: "לא ניתן לארצות הברית לנצח. לעם האיראני יש – ויהיו – קשיים כלכליים, אך אנו נתגבר על הבעיות באמצעות עזרה הדדית".

כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע בחודש מאי שעבר על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ועל הטלת סנקציות על משטר האייתוללות. הסנקציות החריפות חוללו משבר כלכלי באיראן, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בצניחתו של המטבע המקומי, הריאל, בעשרות אחוזים. המשבר הוביל ליציאתם של סוחרים, חקלאים, פועלים ומגזרים נוספים לרחובות במחאה על קשיי הקיום היומיומיים שהם חווים. הפגנות אלו לוו גם מעת לעת בעימותים עם כוחות הביטחון.

לפני כשבועיים הודה רוחאני כי איראן נתונה ללחץ הכלכלי הכבד ביותר מאז 1979. בנאום בטהראן אמר הנשיא האיראני כי "הלחץ הכלכלי הגדול ביותר ב- 40 השנים האחרונות הוא תוצאה של מזימה נגד האומה האיראנית. רוב הבעיות שלנו נובעות מהלחץ המופעל על ידי ארצות הברית ותומכיה". הוא פנה בקריאה לאזרחים: "אם נעמוד ביחד, ננצח גם בשלב זה. הממשל האמריקני ייכשל לחלוטין במהלך האחרון שלו נגדנו".

תגיות:חסן רוחאניאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה