חדשות בעולם

מפגש נדיר בארמון המלוכה: מדוע פרץ הרבי הישיש בבכי, ואיך הגיב שר החינוך הבריטי?

פגישה נדירה נערכה ביום חמישי האחרון בפרלמנט הבריטי בלונדון בין בכירי הפרלמנט לבין שלושת זקני רבני בריטניה. מה היה הרקע לפגישה הנדירה וההיסטורית, ומדוע פרץ הרב הישיש בבכי?

אא

פגישה נדירה נערכה ביום חמישי האחרון בפרלמנט הבריטי בלונדון בין בכירי הפרלמנט לבין שלושת זקני רבני בריטניה. 

שלושת הרבנים הם הגאון הישיש רבי אליקים שלזינגר ראש ישיבת 'הרמה', הרה"ג שלום פרידמן מבד"ץ התאחדות קהילות החרדים והרה"ג דוד הלפרין גאב"ד ראדומישלא. 

הפגישה ההיסטורית התאפשרה לאחר לחץ כבד שהופעל בשנתיים האחרונות מצד ארגונים אנטי-דתיים, שדרשו מהשלטון הבריטי לשלול מהמוסדות היהודיים-דתיים את תוכנית החינוך העצמאית המונהגת בהם, ולהתחיל לשלב בהם תכנים בלתי הולמים ושאינם עולים בקנה אחד עם החינוך התורני. 

אחת הפרשות שהסעירה את אמות הספים של הקהילה היהודית במדינה הייתה כאשר פקחים הגיעו לביקור פתע במוסדות ויז'ניץ, סקווירא ועוד והשאירו הוראות שהכניסו את המוסדות לחשש אמיתי באשר לעתיד החינוך התורני הנהוג בהם. כך למשל נדרשו מנהלי המוסדות הדתיים ללמד את תיאוריית דרווין לצד סיפור בריאת העולם בשיעור על חומש בראשית - עובדה שכמובן עוררה התנגדות עצומה. 

 

המציאות האבסורדית בלונדון עולה על כל דמיון, ומסכנת את הקהילה היהודית

מרגש לציין כי למרות גילו המופלג - הרב שלזינגר קבע לעצמו יום שלם של תענית שבו התפלל להצלחת הפגישה הייעודה עם בכירים ממשרד החינוך, ואכן הדברים אותם נשא בפגישה הצליחו לרגש גם את הגויים ממשרד החינוך הבריטי. רגע השיא של נאומו נרשם כאשר הרב שלזינגר פרץ בבכי עז שטלטל את שר החינוך ובכירי המשרד באחת. 

לדברי מספר עסקנים ששהו בפגישה ההיסטורית, זוהי הפעם הראשונה שבה התאפשר לרבנים להביע את רצונם ולהפציר למען שלום היהדות החרדית במדינה באוזני בכירים בממשל. 

לדבריהם, למרות שזה נשמע כמו מצב ששייך לימים עברו, לפני 80 שנה ומעלה - המציאות האבסורדית בלונדון עולה על כל דמיון, ומסכנת את הקהילה היהודית שבה לטווח הארוך. 

ביטול הגזרה לדידם היה כמעט בלתי אפשרי, אך בחסדי השם יתברך, נאומו של הרב שלזינגר כאמור הצליח לרגש את שר החינוך ואת בכירי המשרד והחלק הקשה באמת כבר מאחור. "אנו מקווים שנמצאה הדרך שבה נצליח לפעול לישועה גדולה", אומרים הרבנים כעת. 

תגיות:יהודיםפגישהבכיארמוןקידוש השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה