חדשות בארץ

המשבר במערכת הבריאות: ליצמן מינה ועדה לשיפור מערך האשפוז הפנימי

העומסים הכבדים והמחסור בכוח אדם במחלקות הפנימיות הוציאו בשבועות האחרונים את מנהליהן למאבק ציבורי לשיפור הרפואה הפנימית. הוועדה החדשה, בראשות פרופסור רן טור-כספא, תגיש את מסקנותיה עד ה- 15 באפריל

מחאה על מצב מערכת הבריאות (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)מחאה על מצב מערכת הבריאות (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיעו היום (שני) על הקמתה של ועדה לשיפור הטיפול במערך המחלקות הפנימיות. בראש הוועדה יעמוד פרופסור רן טור-כספא.

בשבועות האחרונים יצאו מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ למאבק ציבורי לשיפור מצבה של הרפואה הפנימית, וזאת בעקבות העומסים הכבדים והמחסור בכוח אדם במערך האשפוז הפנימי. הוועדה החדשה הוקמה בשיתוף פעולה עם האיגוד הישראלי לרפואה פנימית בראשות פרופסור אבישי אליס, והיא תגיש את מסקנותיה עד ה- 15 באפריל.

עם ההודעה על הקמת הוועדה, אמר סגן שר הבריאות: "אנחנו ערים לאתגרים במערך האשפוז הפנימי, נוכח העומסים הכבדים והסבל לציבור החולים, ואנו פועלים ללא לאות לשפר את המצב. אנו בטוחים שבשיתוף פעולה בין כלל הגורמים במערכת ניתן יהיה להציע פתרונות אמיתיים בטווח הזמן הנראה לעין. גם הרופאים וגם אנחנו יודעים שמערכת הבריאות צריכה לקבל יותר, ואנחנו נעשה זאת יחד על מנת להביא להישגים".

ליצמן ציין כי "המגמות הרווחות כיום של הזדקנות האוכלוסייה והעלייה בתחלואה הכרונית יתגברו ויתעצמו בשנים הקרובות, ולכן על כולנו להתגייס ולעבוד יחד על מנת להבטיח שהמערכת תמשיך לתת טיפול מצוין".

בר סימן טוב הוסיף: "מערך האשפוז הפנימי הוא לב המערכת האשפוזית ואנו מחויבים להבטיח את התנאים הדרושים לפעילות תקינה שלו. השנים הבאות יאתגרו את המערכת מאוד' אך אנחנו נחושים להתמודד עם אתגרים אלה. בחרנו לשלב ידיים עם כלל הגורמים במערכת ומינינו את אנשי המקצוע מהמעלה הראשונה בארץ. אנו מצפים מהוועדה להגיש לנו המלצות קונקרטיות ואופרטיביות".

פרופסור אליס הביע שביעות רצון משיתוף הפעולה עם משרדי הבריאות והאוצר והביע תקווה "להליך מהיר ואפקטיבי ולהתכנסות לתuכנית עבודה מעשית במועד שנקבע, ולא מאוחר מזה, נוכח המשבר הגדול במחלקות הפנימיות".

"בנימה אישית אומר", הוסיף אליס, "שחבריי ואני יצאנו למאבק הציבורי לאחר שכארבעים שנות הזנחה הביאו את הרופאים וכלל הצוותים במחלקות לאי יכולת להעניק לציבור בארץ את הרפואה לה הוא ראוי, ועל רקע המצוקה היומיומית המתמשכת שלנו כל ימות השנה. מאבקנו נועד להחזיר את הרפואה הפנימית למעמד הראוי לה, כציר מרכזי של המערכת הציבורית האשפוזית בישראל. אני מאמין שזה מחויב המציאות ואפשרי".

תגיות:יעקב ליצמןמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה