חדשות בארץ

בצל המשבר: מפלגת העבודה תבחר היום את מועמדיה לכנסת

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, טען כי הסקרים החוזים למפלגתו בין 5 ל- 6 מנדטים אינם משקפים את תוצאות האמת שיושגו ביום הבחירות: "אין לי ספק שנהיה מפלגה עם מספר דו-ספרתי של מנדטים"

גבאי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גבאי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת העבודה הולכת היום (שני) לבחירות המקדימות לבחירת מועמדיה לכנסת. הקלפיות ייפתחו בשעה 10:00 ב- 84 נקודות בחירה ברחבי הארץ, ויינעלו בשעה 21:00 בערב.

הפריימריז בעבודה נערכים בצל צניחתה הדרמטית של המפלגה בסקרים, בהם היא מקבלת בין 5 ל- 6 מנדטים. המומנטום ממנו נהנית מפלגת "חוסן לישראל" מאז נאומו של בני גנץ לפני כשבועיים פגע קשות במפלגת העבודה, ועל פי חלק מהסקרים, בתסריט בו מתבצע איחוד בגוש השמאל-מרכז בין "חוסן לישראל" ל"יש עתיד", ייתכן והעבודה תימחק וכלל לא תעבור את אחוז החסימה.

כ- 58 אלף חברי העבודה הינם בעלי זכות בחירה, ובכירי המפלגה מקווים שלמרות המצב הקשה הם יבואו בהמוניהם לקלפיות ובכך יתנו זריקת מרץ שתצליח לאושש את המפלגה.

בבחירות מתמודדים 44 מועמדים, ביניהם 14 חברי כנסת מכהנים, והם נאבקים על מספר מצומצם ביותר של מקומות ריאליים. את קרב ההישרדות הפוליטי המעניין ביותר מנהל חבר הכנסת איתן כבל, שיצא בחודש שעבר בגלוי ובחריפות נגד מנהיגותו של היו"ר אבי גבאי. היריבות בין השניים דחקה את כבל מרשימת המומלצים הלא-רשמית של גבאי, הכוללת שישה חברי כנסת: איציק שמולי וסתיו שפיר, שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ, עומר בר לב ומרב מיכאלי.

מאחורי הקלעים נערכים בעבודה ליום שאחרי הפריימריז. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי בכירים במפלגה הציעו לגבאי לשקול חבירה למפלגת מרצ, שמצבה בסקרים אף הוא אינו מזהיר, אך גבאי סירב. לא מן הנמנע שבימים שנותרו עד מועד הגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות – ה- 21 בפברואר – ייעשו מאמצים לייצר מהלך של איחוד בשמאל, ייתכן באמצעות פרישה של מספר חברי כנסת מהמפלגה והצטרפות למרצ. ייתכן שייעשה גם ניסיון להדיח את גבאי מראשות המפלגה.

בראיון הבוקר לגלי צה"ל, אמר גבאי כי הוא מודע למצבה הקשה של מפלגתו, והודה לראשונה כי שאיפתו להחליף את בנימין נתניהו בראשות הממשלה לא תתממש בקדנציה הקרובה. עם זאת, הוא טען כי הסקרים אינם משקפים את תוצאות האמת שיתקבלו לאחר הבחירות: "אין לי ספק שאנחנו נתחזק, ואני מבטיח בוודאות שנהיה מפלגה עם מספר דו-ספרתי של מנדטים".

ההצבעה בפריימריז תתנהל באופן ממוחשב. התוצאות יזרמו מהקלפיות למרכז ההצבעה בגני התערוכה בתל אביב, ויוכרזו ככל הנראה בשעות הערב המאוחרות.

תגיות:בחירות 2019מפלגת העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה