חדשות בארץ

נתניהו: כספי משכורות המחבלים יקוזזו בשבוע הבא

ראש הממשלה התחייב, בפתח ישיבת הממשלה, כי החוק לקיזוז משכורות מחבלים מכספי המיסים המועברים לרשות הפלסטינית יקודם ייושם בתחילת השבוע הבא

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90/POOL)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר בקיץ שעבר בכנסת, יקודם וייושם בתחילת השבוע הבא.

"עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה שדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים", אמר ראש הממשלה. "ביום ראשון הבא אני אכנס את הקבינט, אנחנו נעביר את ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. הכספים יקוזזו – שאיש לא יטיל בכך ספק – ובתחילת השבוע הבא".

כזכור, ביולי 2018 אישרה הכנסת, בתום דיון סוער, את החוק לקיזוז משכורות מחבלים, המחייב את הממשלה להפחית את סכומי הכסף שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם מכספי המיסים שהיא מקבלת מישראל. על פי הנתונים שנמסרו על ידי יוזמי החוק, חברי הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) ואלעזר שטרן (יש עתיד), הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד ש"ח כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ- 4 מיליארד ש"ח. החוק לקיזוז משכורות מחבלים מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית. הקיזוז יבוצע באישור הקבינט המדיני-ביטחוני, וזאת על סמך דו"ח של שר הביטחון שיפרט את הסכומים המועברים לטרוריסטים לסוגיהם השונים – כלואים, משוחררים, פצועים ו"שהידים". הדו"ח הראשון של שר הביטחון, שיכלול את הנתונים המלאים על התשלומים שהעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים במהלך שנת 2018, אמור להיות מוגש בימים הקרובים.

נתניהו התייחס בדבריו הבוקר לרציחתה של אורי אנסבכר הי"ד ביום חמישי האחרון על ידי מחבל תושב חברון: "אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון שפעלו במהירות מופתית. תוך שעות ספורות הם איתרו ולכדו את הרוצח. במוקדם או במאוחר, במקרה זה במוקדם, ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ואנחנו באים עמם חשבון. בשמי, בשם חברי הממשלה ובשם עם ישראל כולו, אני מבקש להביע את תנחומינו הכנים, היוצאים מעומק הלב, למשפחת אנסבכר ביגונם הכבד".

תגיות:משכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה