חדשות בארץ

מבוי סתום במשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי

יושבי הראש של שתי המפלגות הגיעו להסכמה כי הרב רפי פרץ יעמוד בראש הרשימה ובצלאל סמוטריץ' יקבל את התיק הבכיר בממשלה הבאה, אך הרב פרץ חזר בו. חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי הבהיר כי למרות המשבר שתי המפלגות ירוצו יחד

בצלאל סמוטריץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בצלאל סמוטריץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי התפוצץ אמש (מוצאי שבת): פגישה שנקבעה לצוותי המשא ומתן מטעם שתי המפלגות בוטלה ברגע האחרון ולא נקבע מועד להמשך הדיונים על ריצה משותפת לכנסת.

מהבית היהודי נמסר כי המשא ומתן עם האיחוד הלאומי הגיע למבוי סתום, וכי "הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית וממשיך לבחון אפשרויות נוספות".

על פי הדיווחים, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' – יושבי הראש של שתי המפלגות – הגיעו כבר לטיוטת הסכם מוסכמת, לפיה הרב פרץ יקבל את המקום הראשון ברשימה המאוחדת ואילו סמוטריץ' יקבל את התיק הבכיר בממשלה הבאה במידה והמפלגה המאוחדת תיכנס לקואליציה. אלא שהרב פרץ חזר בו ברגע האחרון ודרש כי מפלגת הבית היהודי תישאר השותפה הבכירה באיחוד ותקבל גם את התיק הבכיר.

סמוטריץ' מסר אמש את ההודעה הבאה: "ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי, הרב רפי פרץ, במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת. ואכן, ללא מתווכים ויועצים – ואחרי ויתורים משמעותיים מצדי למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת – הצלחנו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת. במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שוויוניות".

"לצערי הרב", הוסיף סמוטריץ', "בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת, ולחזור לעמדת הפתיחה לפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית. אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום".

"מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי, גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראת קורצת יותר לאנשי הבית היהודי".

אתר ערוץ 7 דיווח אמש כי בבית היהודי נשקלת האפשרות לחבור לליכוד תמורת קבלת מקומות ריאליים ברשימה והבטחה לתת לרב פרץ את תיק החינוך בממשלה הבאה. כזכור, ראש הממשלה נתניהו קיבל בשבוע שעבר את אישורם של מתפקדי הליכוד לשריין 3 מועמדים מטעמו במקומות ה- 21, 28 ו- 36, כך שבמידה והבית היהודי יצטרף לליכוד הוא יוכל להעניק מקומות אלו למועמדי המפלגה הדתית-לאומית.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) התייחס הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, למשבר במשא ומתן בין מפלגתו לאיחוד הלאומי. "שום הסכם עוד לא נחתם, על אף שפנינו לאיחוד מירב הכוחות הדתיים-לאומיים, וקיים רצון כנה למצות את כל קולות הבוחרים במגזר הדתי- לאומי ולא לאבד קולות שאובדנם עלול להפיל ממשלת ימין. הניואנסים בין האיחוד הלאומי והבית היהודי הם קטנים. הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ קם מחדש ובונה את עצמו כבית הפוליטי המרכזי של הציונות הדתית לגווניה, ועם כבוד גדול למפלגות הנוספות שלצדנו: האיחוד הלאומי, האפשרויות לצרף את יחד, עוצמה יהודית ואחרים. התמיכה בשטח במפלגה רבה מאוד. בימים הקרובים יסתיים תהליך הרכבת רשימת הבית היהודי, צוותי המשא ומתן ישובו להיפגש, ובעזרת השם תיבנה רשימה מאוחדת ככל האפשר, על מנת שנביא את התוצאה הגדולה ביותר שניתן בבחירות הבאות עלינו לטובה". יוגב הדגיש כי מי שיעמוד בראש הרשימה המאוחדת יהיה "חד-משמעית" הרב פרץ: "אין בכך כל ספק, כל היתר יסתדר לאחר מכן. הרב פרץ הוא קברניט אמיתי".

יוגב סירב להתייחס ישירות לשאלה האם הבית היהודי קיבל הצעה מראש הממשלה להצטרף לליכוד אך הוסיף: "אנחנו הולכים לקראת איחוד עם האיחוד הלאומי. זה הציר המרכזי. לשם פנינו, כל היתר הן ספקולציות ושמועות, או לא דברים שהם כרגע הציר המרכזי. הימים הקרובים יגידו. יש לנו זמן עד ה- 20 בחודש. נשתדל לסיים זאת קודם".

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019האיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה