עובדות שלא ידעתם

הידעתם שאישון העין משנה את גודלו?

איך מגדלים ענבים בלי חרצנים? ואיזה קול משמיע הברבור? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שקולומבוס לא ידע שהגיע לאמריקה? קולמבוס הוא הראשון שהגיע מאירופה לאמריקה, משום שהוא חשב שיהיה קל יותר להגיע להודו בנסיעה לכיוון מערב, במקום לכיוון מזרח. כשהגיע לאמריקה, הוא חשב שהגיע להודו. אמריקה נקראת על שמו של אמריגו וספוצ'י, שהיה הראשון להבין שמדובר ביבשת חדשה.

2. הידעתם שישנם דגים שיכולים לעוף? טוב, לא ממש לעוף. אבל ישנם כ-65 מיני דגים שמסוגלים לזנק מן המים בעוצמה חזקה, ולדאות באמצעות "כנפיים" – שהם למעשה סנפירי הדג – למרחקים ארוכים במיוחד.

3. הידעתם שלא רק התוכים יכולים לדבר? ישנם עופות נוספים שמסוגלים לחקות צלילים וקולות, כמו העורב, המיינה והעקעק. העופות המדברים משתמשים באיבר הסירינקס שבתחתית הגרון שלהם, על מנת לחקות צלילים ששמעו.

4. הידעתם שהטרמיטים הם... עוורים? הטרמיטים הם זן מיוחד של נמלים, אשר ניזונים בעיקר מעץ, ובונים קנים שמגיעים לעיתים עד לגובה של 12 מטרים! את כל העבודה הזו עושים הטרמיטים באמצעות חוש הריח וחוש הטעם המפותחים שלהם, מכיוון שלראות – הם אינם יכולים כלל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם שניתן לגדל ענבים ללא צורך בחרצנים? לרוב, על מנת לשתול צמח, משתמשים בגרעינים או בחרצנים שלו. אולם כאשר גדלים ענבים נטולי חרצנים (דבר המתרחש מפעם לפעם), ניתן לשתול את הענף ממנו צמחו הענבים. הענף ישתרש באדמה, ויצמיח גפן חדשה, שבה כל הענבים נטולי חרצנים.

6. הידעתם שאישון העין משנה את גודלו? האישון מווסת את כמות האור שנכנסת לעין, כדי למנוע נזק לעין. לכן, כאשר יש הרבה אור, האישון מתכווץ, וחוסם את האור מלחדור אל העין. כאשר חשוך, לעומת זאת, האישון מתרחב, כדי לקלוט כמה שיותר אור.

7. הידעתם שהברבור הוא אילם? הברבור, מהיפים שבעופות המים ובעופות בכלל, הוא בעל מראה מרשים מאד – נוצות לבנות ויפהפיות וצוואר ארוך ומרשים. אך הברבור, בניגוד לעופות אחרים, אינו משמיע אף צליל. הוא אילם לחלוטין.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה