חדשות בארץ

נעצר המחבל שרצח את אורי אנסבכר, הפלסטינים התפרעו על הגדר

המשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיע למבוי סתום, ומפגש הפסגה בין טראמפ ושליט צפון קוריאה יתקיים בהאנוי בירת וייטנאם. כל מה שחשוב לדעת

אא

כוחות הביטחון עצרו ביום שישי בלילה את המחבל שרצח יממה קודם לכן את הצעירה בת ה- 19 אורי אנסבכר הי"ד ביער עין יעל, סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם כוחות הימ"מ של המשטרה וכוחות צה"ל. המחבל, תושב חברון בן 30, נעצר על ידי הימ"מ באל-בירה, סמוך לרמאללה. במהלך ביצוע המעצר התפרעו מאות פלסטינים והתעמתו עם כוחות צה"ל. מחקירתו של המחבל בשב"כ עולה כי הוא יצא ביום חמישי בבוקר מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. הוא צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי הי"ד ורצח אותה.

אנסבכר הובאה אתמול למנוחות בבית העלמין ביישוב תקוע, מקום מגוריה. אביה, הרב גדי אנסבכר, ספד לה: "אני לא מאמין, יש לי כל כך הרבה דברים להגיד על אורי ואני לא יודע מה להגיד. תמיד ראית חד, ראית צלול, ראית הכל. הפכת את כל הדינים. בשנה האחרונה עשית את זה, ניצחת, אורי, חיית חיים שלמים".

מאות בני אדם הפגינו הערב בכיכר רבין בתל אביב ובכיכר ציון בירושלים בעקבות הרצח ודרשו מהממשלה לנקוט ביד קשה נגד הטרור.

במערכת הפוליטית הגיבו בזעזוע על הרצח, ומימין נשמעו קולות להטיל עונש מוות על המחבל. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחזק את ידי כוחות הביטחון ששמו את ידם על המחבל שביצע את הרצח המזעזע של אורי הי"ד. הם עשו את חלקם, עכשיו תפקידה של מערכת המשפט: משפט בזק וגזר דין מוות למחבל, הריסה מיידית של ביתו, גירוש כל משפחתו לעזה. רק הרתעה חסרת פרופורציה תמנע את הרצח הבא".

שר הפנים אריה דרעי הגיב: "יחד עם כל עם ישראל אני חש זעזוע וכאב גדול מול המעשה הנפשע של רצח הנערה אורי אנסבכר ז״ל. אורי, כשמה כן היא, היתה מאירה לכולם במעשי חסד ואכפתיות. שולח תנחומים כנים למשפחת אנסבכר וליישוב תקוע כולו. יהי זכרה ברוך״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב על לכידתו של המחבל: "אני מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

כ- 10,000 פלסטינים התפרעו אתמול לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. הם יידו אבנים, הבעירו צמיגים, השליכו רימונים ומטעני חבלה לעבר הכוחות והגדר, וחיבלו בגדר. חיילי צה"ל הגיבו בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה דיווח על שני הרוגים ו- 17 פצועים.

מטען חבלה בייצור עצמי הושלך הערב לעבר כוח צה״ל בפאתי הכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות.

המשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לריצה משותפת בבחירות לכנסת התפוצץ הערב

מפגש הפסגה השני בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ושליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ייערך בהאנוי בירת וייטנאם ב- 27 וב- 28 בפברואר. כך אישר הלילה טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הביע אופטימיות בנוגע לתוצאות הפסגה, שתדון בפירוקה של המדינה המבודדת מנשק גרעיני: "קוריאה הצפונית, תחת הנהגתו של קים ג'ונג און, תהפוך לכוח כלכלי גדול. הוא אולי יפתיע בכך חלק מהאנשים, אך הוא לא יפתיע אותי מפני שהכרתי אותו ואני מבין כמה הוא בעל יכולת. קוריאה הצפונית תהפוך לסוג שונה של טיל – טיל כלכלי".

טראמפ עבר היום בדיקות רפואיות שגרתיות, בסופן נמסר מהבית הלבן כי מצבו הרפואי טוב. רופאו של הנשיא, ד"ר שון קונלי, אמר: ״אני שמח להודיע שהנשיא נמצא במצב בריאותי טוב מאוד, ואני מצפה שהוא יישאר במצב כזה עד תום נשיאותו ואחר כך".

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים מקומיים. לפנות בוקר הם יתחזקו וילוו בסופות רעמים, בעיקר בצפון ולאורך החוף.

מחר (ראשון) ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, והם ילוו בסופות רעמים יחידות. בחרמון יוסיף לרדת שלג. קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. עדיין צפויים לרדת גשמים מקומיים.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה