חדשות בארץ

צה"ל מנע ניסיון איראני לפגוע במערך ההתרעה של פיקוד העורף

חטיבת ההגנה בסייבר של צה"ל סיכלה בשנה שעברה כ- 130 מתקפות סייבר, שברובן הופעלו מאיראן

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איראן ניסתה לפני יותר משנה לפגוע במערך ההתרעה של פיקוד העורף באמצעות מתקפת סייבר. כך דיווח הבוקר "ישראל היום".

את הידיעה על כך חשף תת-אלוף נועם שער – שעמד עד לאחרונה בראש חטיבת ההגנה בסייבר של צה"ל – בראיון שהעניק לעיתון. בחסדי שמיים, חיילי החטיבה הצליחו לסכל את המתקפה, שעלולה הייתה לגרום לשיבושים ביכולת לאתר רקטות וטילים המשוגרים לעבר שטח ישראל ובכך לסכן חיי אדם.

שער אמר, כי ניסיון התקיפה האיראני נגד מערך ההתרעה של פיקוד העורף הינו דוגמה אחת למאמצים הבלתי פוסקים של איראן לפגוע בתשתיות ואמצעים צבאיים בישראל באמצעות מתקפות סייבר. לדבריו, רק בשנה שעברה סוכלו על ידי החטיבה בראשותו כ- 130 מתקפות סייבר, שברובן הופעלו מאיראן.

פעילות הסייבר התוקפנית של איראן מנוהלת על ידי משמרות המהפכה האיראניים, וזוכה למימון נכבד המוערך ביותר ממיליארד דולר לשנה. האיראנים מפעילים לשם כך עשרות קבוצות, והמעקב אחרי אחת מהן הוא שהוביל לחשיפת המתקפה על פיקוד העורף ולנטרולה.

"אנחנו רואים פעילות איראנית קבועה שמכוונת למרחב הישראלי", אמר תת-אלוף שער בראיון. "זאת פעילות שמכוונת בדרך כלל אל האזורים היותר חשופים של צה"ל, ואנחנו פועלים במגוון דרכים ושיטות כדי למנוע פגיעה ברשתות שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בשבוע שעבר לאיומי הסייבר המופנים כלפי ישראל מצד משטר האייתוללות בטהראן. בנאום בכנס "סייברטק" בתל אביב אמר נתניהו: "איראן תוקפת את ישראל בסייבר באופן יומיומי, ואנו מנטרים את ההתקפות הללו. אנו רואים את ההתקפות הללו ובולמים אותן כל הזמן".

"הדבר החשוב הוא", ציין ראש הממשלה, "שכל מדינה עלולה למצוא את עצמה תחת מתקפת סייבר וכל מדינה זקוקה לשלב בין מאמצים לאומיים בהגנה בסייבר ותעשיית הגנה בסייבר איתנה. אני חושב שלישראל יש את זה באופן שמתעלה על כולם".

 

תגיות:איראןמתקפת סייברצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה