חדשות בארץ

בתום ספירת הקולות: אדלשטיין ראשון, סער רביעי, חזן וקרא נותרו בחוץ

הישגים מרשימים לשר יואב גלנט ולראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, שהתברגו בצמרת. מתפקדי הליכוד אישרו את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו לאפשר לו להכניס 3 שריונים מטעמו לרשימה, במקומות ה- 21, ה- 28 וה- 36

אדלשטיין, אתמול (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אדלשטיין, אתמול (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זכה במקום הראשון בבחירות המקדימות בליכוד, ויוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת, אחרי היו"ר בנימין נתניהו. כך התברר בתום שעות ארוכות ומותחות של ספירת 587 הקלפיות, במהלכן נטלו אדלשטיין ושר התחבורה ישראל כץ את הובלת הרשימה לסירוגין.

במקום השלישי, אחרי אדלשטיין וכץ, סיים השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שעקף בתום ספירת הקולות את גדעון סער. סער – שחזר לזירה הפוליטית לאחר שש שנות היעדרות – רשם לעצמו הצלחה מרשימה, כאשר המאמצים שהשקיע ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים לדחוק אותו לאחור לא צלחו. בפוסט שפרסם לפני הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו הודה סער לתומכיו על שנתנו בו אמון מחודש ובחרו בו להנהגת הליכוד. "אני רואה בתוצאה כהישג הפוליטי הגדול ביותר שלי" – הוסיף סער – "לאין שיעור אף יותר מהפעמיים בהן נבחרתי בפריימריז במקום הראשון בעבר". את החמישייה הראשונה נועלת שרת התרבות והספורט, מירי רגב.

השר יואב גלנט, שהצטרף בחודש שעבר באופן רשמי לליכוד, זכה להישג מרשים כשסיים במקום השישי. אחריו הגיע השר יריב לוין. ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, שהחליט להצטרף לזירה הפוליטית הארצית, הימר נכון והצליח לתפוס את המקום השמיני. ברקת אמר בצהריים כי הוא "נרגש ומאושר מעוצמת והיקף התמיכה והאמון" שקיבל מחברי הליכוד: "חברי הליכוד בחרו רשימה חזקה ומגוונת שתמשיך להוביל את מדינת ישראל. כולנו מאוחדים סביב מנהיגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסתערים יחד כדי להביא ניצחון גדול לליכוד בבחירות הקרובות. אני מתחיל היום שליחות למען כלל אזרחי ישראל, אני מבטיח שאתן את כל כולי למענכם ולמען המדינה היקרה שלנו".

השרה גילה גמליאל, ששאפה להיות האישה הראשונה ברשימת הליכוד, הפסידה בקרב למירי רגב וסיימה במקום התשיעי. את העשירייה הראשונה נועל יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר. שאר שרי הליכוד - למעט איוב קרא - התברגו בעשירייה השנייה.

במקביל להצבעתם של מתפקדי הליכוד על מועמדי המפלגה ברשימה הארצית, בחרו חברי המרכז את נציגי המחוזות. האלוף במיל' עוזי דיין זכה בהתמודדות במחוז מישור החוף, והוא ישובץ במקום ה- 35 ברשימה. דיין הודה לחברי המרכז על האמון והוסיף: "הליכוד הדגים פעם נוספת את כוחו כמפלגה הגדולה והדמוקרטית בישראל, וחברי הליכוד הוכיחו את שיקול דעתם בבואם לבחור את הנבחרת הלאומית שלנו. מעכשיו, כולנו יחד, בראשותו של בנימין נתניהו, משלבים כוחות לניצחון בבחירות".

במחוז תל אביב התנהל מאבק צמוד בין דוד שרן, מועמדו של נתניהו, לבין מיכל שיר, יועצתו לשעבר של גדעון סער. שיר ניצחה בהתמודדות ותשובץ במקום ה- 31.

את ההתמודדות במחוז נגב ניצח ברוב גדול ד"ר שלמה קרעי, שהצהיר לאחר מכן כי הוא "בא מהפריפריה כדי לשרת את הפריפריה". קרעי הודה לכל חברי המרכז והפעילים שסייעו לו ואמר: "אנחנו נילחם בשביל האזרח הפשוט מול הבנקים הגדולים".

נתניהו, שביקש ממתפקדי הליכוד לאשר לו להכניס 3 שריונים מטעמו לרשימה - במקומות 21, 28 ו- 36 - קיבל את מבוקשו. שילובם של שריונים אלו, בנוסף לשריונים לנשים, לצעירים, למיעוטים ולעולים, ושיבוצם של נציגי המחוזות החל מהעשירייה השלישית, דחק הרחק לאחור - למקומות לא ריאליים - את חברי הכנסת שרן השכל, איוב קרא, יהודה גליק, נורית קורן, אורן חזן, ענת ברקו, ירון מזוז, נאוה בוקר ואסנת מארק. רשימת מועמדי הליכוד לכנסת תיראה כך:

1. בנימין נתניהו. 2. יולי אדלשטיין. 3 ישראל כץ. 4. גלעד ארדן. 5. גדעון סער.

6. מירי רגב. 7. יואב גלנט. 8. יריב לוין. 9. ניר ברקת. 10. גילה גמליאל.

11. אבי דיכטר. 12. זאב אלקין. 13. צחי הנגבי. 14. אופיר אקוניס. 15. חיים כץ.

16. ציפי חוטובלי. 17. יובל שטייניץ. 18. דוד אמסלם. 19. פנחס עידן (נציג מחוז השפלה). 20. אמיר אוחנה.

21. שריון יו"ר. 22. אופיר כץ (נציג הגליל והעמקים). 23. אתי חווה עטיה (נציגת גוש דן). 24. יואב קיש. 25. דוד ביטן.

26. קרן ברק (שריון לאישה חדשה). 27. שלמה קרעי (נציג מחוז נגב). 28. שריון יו"ר. 29. מיקי זוהר. 30. אברהם נגוסה (שריון לעולה חדש).

31. מיכל שיר (נציגת מחוז תל אביב). 32. מולא פטין (שריון ללא יהודי). 33. קטי שטרית (שריון לאישה חדשה). 34. מאי גולן (נציגת הצעירים).

35. עוזי דיין (נציג מישור החוף). 36. שריון יו"ר. 37. אריאל קלנר (נציג מחוז חיפה). 38. שריון לאישה חדשה. 39. עמית הלוי (נציג מחוז ירושלים). 40. שרן השכל.

תגיות:הליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה