עובדות שלא ידעתם

הידעתם שהגורילה היא בעל חיים צמחוני?

איך מגדלים עצים על מגש? מה היה השימוש הראשון בבטון? ואיך מרגישים כאב באיבר שלא קיים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנו בור שיכול לשאוב מסוקים? מכרה מירני שבסיביר הוא מכרה היהלומים הפתוח הגדול ביותר בעולם – קוטרו מגיע עד ל-1,200 מטרים (!) ועומקו – ל-525 מטרים. בשל גודלו, נוצרים מעליו זרמי אוויר חזקים. הזרמים הללו שאבו אליהם מסוקים במספר תקריות, לאחריהן נסגר האזור לתנועת מסוקים ומטוסים קלים.

2. הידעתם שאפשר לגדל עצים קטנטנים על מגש? עצי בונסאי הם סוג של אמנות יפנית, שבה מגדלים עצים תוך גיזום מתמיד של השורשים והענפים, בטכניקה מיוחדת אשר מאפשרת יצירה של עץ בעל מראה מושלם – בגודל ננסי. משמעות השם "בונסאי" ביפנית הוא "גננות על מגש".

3. הידעתם שבני אדם יכולים לצוד בעזרת עוף דורס? המונגולים מתמחים באילוף של העיט הזהוב, כך שהוא הופך למעין "מכונת ציד" המסייעת להם לצוד בעלי חיים לצרכים שונים.

4. הידעתם שהבטון שמש לראשונה להעברת מים? הרומאים השתמשו בבטון על מנת לאטום את אמות המים בהם השתמשו על מנת להוביל מים ממקום למקום. לאחר מכן הם השתמשו בבטון גם לבנייה של מערכות דרכים שונות.

5. הידעתם שהגורילה היא בעל חיים צמחוני? בניגוד למראה הגדול והתוקפני שלהם, קופי הגורילה הם קופים צמחוניים ובדרך כלל שלווים מאד. את זמנם הם מעבירים בעיקר בנמנום על העצים.

6. הידעתם שבעבר היו בעלי חיים שאינם קיימים כיום? מינים שונים של בעלי חיים נכחדו עם השנים, בעיקר בגלל ציד. המפורסם שבהם הוא עוף הדודו, שהוא קרוב משפחה של היונה. הדודו, שמשמעות שמו בפורטוגזית היא "עוף שוטה", לא פחד מבני האדם, שצדו אותו ואת הביצים שלו, והכחידו אותו.

7. הידעתם שאפשר לחוש כאב באיבר שאינו קיים? אנשים שאחת הגפיים שלהם נקטעה, סובלים לעיתים מתופעה של "כאבי פנטום" – כאבים שנגרמים כתוצאה משינויים במערכת העצבים, ומורגשים כביכול הם נמצאים במקום שבו היה האיבר שנקטע. כ-70% מקטועי האיברים מרגישים כאבים אלה.

תגיות:גורילהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה