חדשות בארץ

תיעוד לוויין: מערכת טילי ה- S-300 בסוריה מתקדמת לקראת הפיכתה למבצעית

בתמונת לוויין חדשה נראים שלושה מתוך ארבעה משגרי סוללת ה- S-300, שהציבה רוסיה בסוריה לפני ארבעה חודשים, כשהם מופנים כלפי מעלה. ייתכן והמשמעות היא כי חלה התקדמות בתהליך הפיכתה של המערכת למבצעית

הגעת סוללת ה- S-300 לסוריה, אוקטובר 2018 (צילום: משרד ההגנה הרוסי)הגעת סוללת ה- S-300 לסוריה, אוקטובר 2018 (צילום: משרד ההגנה הרוסי)
אא

תמונת לוויין שפורסמה הערב (שלישי) על ידי החברה הישראלית ImageSat International (ISI) מראה כי שלושה מתוך ארבעת משגרי סוללת טילי ה- S-300 שהוצבה בסוריה בחודש אוקטובר האחרון הורמו כלפי מעלה.

זו פעם ראשונה שמערכת ההגנה האווירית המתקדמת שהציבה רוסיה בסוריה מצולמת בצורה זו. על פי דו"ח המודיעין של ISI, אם אכן זו הפעם הראשונה שהמשגרים מונפים למעלה – ייתכן והמשמעות היא כי חלה התקדמות בתהליך הפיכתה של המערכת למבצעית. בדו"ח קודם של החברה, שפורסם מספר ימים לאחר הצבת הסוללה בסוריה, נקבע כי המערכת עדיין אינה מבצעית.

כזכור, רוסיה העבירה לסוריה את סוללת ה- S-300 בעקבות תקרית הפלת מטוס האיליושין 20 הרוסי על ידי צבא סוריה ב- 17 בספטמבר 2018. דו"ח של משרד ההגנה הרוסי האשים את ישראל באחריות לתקרית, שהביאה למותם של 15 חיילי צבא רוסיה שהיו על סיפון המטוס. כשבועיים לאחר התקרית הודיע שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הושלמה העברתה של מערכת ה- S-300 לסורים. למחרת פרסם משרד ההגנה של רוסיה סרטון וידיאו שתיעד את הגעת המערכת לסוריה ופריקת רכיביה השונים ממטוס התובלה. בהודעת המשרד נמסר כי צוותים סוריים יעברו אימונים במשך שלושה חודשים כדי להכשירם לתפעל את המערכת. 

הגעת ה- S-300 לסוריה, אוקטובר 2018 (צילום: משרד ההגנה הרוסי)

מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בעוד שבועיים הוא ייסע למוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זו תהיה הגעתו הראשונה של נתניהו לקרמלין מאז החלה המתיחות ביחסי שתי המדינות. השניים ידונו בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צבאות שתי המדינות.

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה