חדשות יהדות

הרב שלום כהן על חילולי השבת בטבריה: "הדבר מדיר שינה מעיניי"

נשיא מועצת גדולי התורה, הרב שלום כהן, שמע על מאבקי הדת בעיר טבריה, והגיב בכאב: "אנחנו צריכים להתחזק בכבוד השבת. אם אנחנו נקבל קבלה של חיזוק לכבודה של השבת - זה ישפיע על כולם בע"ה"

  • ל' שבט התשע"ט
נשיא מועצת גדולי התורה, הרב שלום כהן (צילום: פלאש 90)נשיא מועצת גדולי התורה, הרב שלום כהן (צילום: פלאש 90)
אא

מאבקי השבת והדת בעיר טבריה: בעקבות הודעתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, על תחבורה ציבורית חינמית בשבת, עלה רב העיר, הרב משה צבי בוחבוט, למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, ותיאר בפניו את מאבקי הדת בעיר.

הרב שלום כהן הגיב בצער רב לשמע הידיעה. תלמידיו מספרים כי "הרב שמע בצער רב על רמיסת כבוד השבת בעיר והזדעזע. במשך דקות ארוכות התעטף מרן בשתיקה". לאחר מכן התבטא ואמר, תוך שדמעות זולגות מעיניו: "איך יהודי יכול להגיע לשפל שכזה להתריס נגד השבת, השבת היא מקור הברכה, מסכן מי שלא מבין מה זה שבת. צריך להתפלל עליו".

רב העיר הוסיף וסיפר לרב כהן כי אבותיו של ראש העיר היו רבנים גדולים. "איך יוצאים בנים כאלה?", שאל הרב כהן בכאב. "חכמים ציוו אותנו להתפלל על צאצאינו וצאצאי צאצאינו, כמה צריך להשקיע בכך ולהקפיד להתפלל על זה מעומק הלב. דעו לכם אני מתפלל עליכם כל יום. הדבר הזה גורם לי צער גדול מאד ומדיר שינה מעיניי".

"אנחנו צריכים להתחזק בכבוד השבת. אם אנחנו נקבל קבלה של חיזוק לכבודה של השבת - זה ישפיע על כולם בעזרת ה'", אמר הרב כהן בסיום הביקור.

תגיות:הרב שלום כהןחילול שבתטבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה