חדשות בארץ

נפתחו הקלפיות בבחירות המקדימות בליכוד

כ- 120 אלף מתפקדים וחברי מרכז יקבעו כיצד תיראה רשימת מועמדי הליכוד לכנסת ה- 21. כשליש מחברי הכנסת המכהנים צפויים להישאר מחוץ לכנסת הבאה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כ- 120 אלף מתפקדי הליכוד יבחרו היום (שלישי) את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה- 21. הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 ויינעלו 12 שעות לאחר מכן. 142 מתמודדים נאבקים על האפשרות להיכנס לבית המחוקקים, כאשר על פי הסקרים בשלב זה הליכוד זוכה לכ- 30 מנדטים.

הבחירות המקדימות בליכוד סיפקו תמיד צבע רב, דילים ואמוציות. התמונה הפעם אינה שונה. הבחירות לרשימה מתבצעות בשני מסלולים: השרים וחברי הכנסת המכהנים מתמודדים על מקום ברשימה הארצית, שרוב נבחריה ישובצו מהמקום ה- 2 (אחרי יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו) ועד המקום ה- 18. מתמודדים נוספים ברשימה זו הם שר החינוך לשעבר, גדעון סער; ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת; ושר הקליטה יואב גלנט, שנחת נחיתה רכה בליכוד היישר ממפלגת "כולנו". כל מתפקד יוכל לבחור 12 שמות בלבד מתוך רשימת המועמדים הצפופה.

במקביל, למעלה מ- 100 מועמדים, רובם לא ידועים, מנסים את מזלם להיכנס לכנסת דרך המחוזות השונים. את ההחלטה במסלול זה יקבלו חברי מרכז הליכוד, שיוכלו לסמן 5 מועמדים נוספים מתוך 10 המחוזות. נציגי המחוזות ישולבו החל מהמקום ה- 19, חמישה מהם בלבד ישולבו עד המקום ה- 30.

לכך יש להוסיף את השריונים השונים שאישר מרכז הליכוד בחודש שעבר: 4 מקומות לנשים – המקום ה- 10, ה- 20, ה- 25 וה- 31; שריון למועמדים שייבחרו במשבצות המיעוטים והעולים; וכן שריון נוסף במקום ה- 21 למועמד שייקבע על ידי ראש הממשלה. נתניהו מצידו ביקש לאפשר לו 2 שריונים נוספים, במקומות ה- 28 וה- 36. מתפקדי הליכוד יכריעו היום האם לאשר את בקשתו.

על פי ההערכות, הצפיפות הגדולה ברשימת הליכוד תפלוט החוצה בין 8 ל- 10 חברי כנסת מכהנים. בין המועמדים להדחה נמצאים חברי הכנסת יהודה גליק, נורית קורן, נאוה בוקר וירון מזוז, שנחשבים לחברי כנסת פחות בולטים. גם מצבו של השר איוב קרא אינו טוב. אורן חזן נאבק אף הוא על מקומו ברשימה, ועל פי חלק מההערכות הוא יתקשה לזכות במקום ריאלי שיאפשר לו לחזור לכנסת.

המאבק בין בכירי הליכוד על מקום גבוה בצמרת הרשימה אף הוא מאוד עיקש ונחוש. בימים האחרונים חזרה לכותרות היריבות הפוליטית בין גדעון סער לנתניהו. סער – ששב לחיים הפוליטיים לאחר 6 שנות היעדרות – צפוי להתברג בעשרת המקום הראשונים, אך הוא שואף למקום גבוה בהרבה, ואחת השאלות המסקרנות תהיה האם הוא יצליח להעפיל לחמישייה הראשונה למרות המאמצים שנתניהו משקיע נגדו. החמישייה הראשונה צפויה לכלול את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרת התרבות והספורט מירי רגב, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר התיירות יריב לוין. גם השרים ישראל כץ וגילה גמליאל שואפים לקדם את מעמדם בצמרת.

התוצאות הרשמיות של הפריימריז יפורסמו מחר בבוקר.

תגיות:פריימריזהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה