חדשות בארץ

מרכז הליכוד אישר את הצעתו של נתניהו לשריונים ברשימה לכנסת

על פי ההצעה שהתקבלה, ראש הממשלה יוכל לשריין מועמד אחד מטעמו שישובץ במקום ה- 21. עוד נקבע כי 18 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד ייבחרו ברשימה הארצית, ונציגי המחוזות ישובצו החל מהמקום ה- 19 בלבד

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לסמן לעצמו 'וי'. מרכז הליכוד אישר אמש (שלישי) את ההצעה שהגיש לשינויים בתקנון הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת, וכן מספר שריונים שביקש לשבץ ברשימה זו.

על פי ההצעה שאושרה, 18 המקומות הראשונים ברשימה ייבחרו ברשימה הארצית, והנציגים שייבחרו מטעם המחוזות ישובצו החל מהמקום ה- 19. חמישה מהם בלבד ישולבו עד המקום ה- 30, הנחשב לריאלי, ומחוזות נוספים שובצו בעשירייה הרביעית. הצעה זו מגדילה את סיכוייהם של רבים מחברי הכנסת הוותיקים – הנאלצים להתמודד ברשימה הארצית – לחזור לכנסת, ופוגעת בסיכוייהם של מועמדים חדשים, הבאים בדרך כלל מהמחוזות. דחיקתם של נציגי המחוזות לאחור גרמה להתמרמרות בקרב חברי המרכז, ונתניהו נאלץ לעמול כדי להעביר את הצעתו. ההצעה עברה לבסוף ברוב של 63% – 1,017 תומכים מול 575 מתנגדים.

נתניהו, שביקש בתחילה לקבל 3 שריונים עבור מועמדים שייקבעו על ידו, נאלץ להסתפק בשריון אחד שישובץ במקום ה- 21. עם זאת, הוא יוכל לבקש שריונים נוספים בהצבעה נפרדת. כמו כן שוריינו 4 מקומות לנשים – המקום ה- 10, ה- 20, ה- 25 וה- 31.

אחד האנשים המאוכזבים ביותר היום בליכוד הוא השר איוב קרא, שנבחר בעבר לכנסת במשבצת המיעוטים. הוא קיווה שנאמנותו הבלתי מסויגת לראש הממשלה תוביל את נתניהו לבקש מהמרכז לאפשר לו באופן חריג לרוץ שוב על משבצת זו, המשוריינת במקום ה- 30. אך ציפייתו של קרא נכזבה: הוא ייאלץ להציג את מועמדותו ברשימה הארצית הצפופה, וסיכוייו למקום ריאלי אינם גבוהים. על פי ההערכות, המאבק של המתמודדים ברשימה הארצית על קולותיהם של מתפקדי הליכוד יפלוט החוצה כעשרה חברי כנסת.  

בניגוד לקרא, חבר הכנסת אברהם נגוסה יכול לחייך. נגוסה, יוצא אתיופיה, נבחר לרשימת הליכוד לכנסת הקודמת כנציג העולים, ונתניהו ביקש מהמרכז לאפשר לו להתמודד שוב על משבצת זו, שהזוכה בה ישולב במקום ה- 28 ברשימה. בהצבעה נפרדת שנערכה בנושא זה, אישרו חברי המרכז ברוב זעום ביותר את בקשתו של נתניהו. 781 חברים תמכו בהצעה לעומת 771 מתנגדים.

נתניהו הגיב על תוצאות ההצבעה במרכז הליכוד: "אני מודה לחברי מרכז הליכוד על התמיכה האיתנה בי ובהצעתי. הליכוד מאוחד לקראת הבחירות הקרובות, שבהן נבקש את אמון הציבור כדי להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים אדירים בביטחון, במדיניות החוץ, בחברה ובכלכלה. תודה לכם, חברי הליכוד".

תגיות:בחירות 2019הליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה