מומים בעובר

"יש לבן שלי בעיה רפואית, אך זו לא סיבה לוותר עליו"

כבר בתחילת ההריון, הבינה קרן שיש לעובר שלה בעיה רפואית, אך בכל זאת לא הסכימה לוותר עליו, אלא המשיכה את ההריון באמונה אדירה, מתוך קבלה מוחלטת למה שעתיד להיות. סיפורה המרגש של קרן

בעיגול: קרן אליהו ובנו (צילום: אלבום פרטי)בעיגול: קרן אליהו ובנו (צילום: אלבום פרטי)
אא

אחרי שלושה חודשי הריון, כאשר הגיעה קרן אליהו לסקירה הראשונה, אמר לה הרופא שיש בעיה עם התינוק. "הוא אמר שיש בית חזה קטן, לב גדול, ועוד כמה בעיות במבנה הגוף", היא מספרת. "אחרי הבדיקה הלכתי לכמה רופאים, כדי שיבדקו שוב גם הם. רציתי מאוד לשמוע שהילד שלי בריא, ושהיתה כאן רק טעות באבחנה. אך כשהגעתי למומחה גדול, וגם הוא אמר שיש בעיה, התחלתי להפנים שזה אמיתי, והתחושה לא היתה קלה". הרופאים המליצו לקרן לעשות בדיקת מי שפיר, אך היא לא הסכימה לבצע בדיקה העלולה לפגוע בעובר. "היה ברור לי שאני משאירה אותו, על אף הבעיה הרפואית. אחד הרופאים שאליו הגעתי, שאל בכל פעם אם אני בטוחה שאני רוצה את ההריון הזה. נראה היה שהוא ממש מעדיף שאעשה הפלה".

לאחר שהפנימו בני-הזוג את המצב, החליט בעלה של קרן ללכת לרבי דוד אבוחצירא. "הרב אמר 'תבטח בה', ותראה ישועות רבות', ובאמת כך החלטנו לנהוג. לאורך כל ההריון שמעתי שיעורי תורה רבים והשתדלתי להתחזק באמונה. השיעורים רוממו אותי ונתנו לי שקט נפשי, וזה מה שעזר לי להיות רגועה עד הלידה", היא מספרת. "הלכנו באמונה שלמה עם דברי החיזוק של רבי דוד, והחלטנו שמה שה' עושה הוא הכי טוב בשבילנו. בנוסף, נשים רבות סביבי סיפרו לי על כך שהרופאים אמרו להן בהריון כל מיני דברים, והם לא תמיד קרו, או שהתרחשו באופן קל בהרבה ממה שחזו הרופאים. שמעתי גם על אישה, שההריון שלה היה תקין לחלוטין, ודווקא בגלל סיבוך שהיה בזמן הלידה, הבת שלה נעשתה נכה. הבנתי שלא אני קובעת את הדברים, אלא רק הקדוש ברוך הוא, והחלטתי שגם אם יצא לי ילד חולה, אני מקבלת אותו באהבה".

קרוב לסוף ההריון, הגיע בעלה של קרן לבדיקה יחד איתה. "בבדיקה זו הרופא אמר שהתינוק לא ישרוד, ובעלי, שפתאום פגש את הדברים פנים אל פנים, נכנס ללחץ. הוא שאל אותי מה יקרה אם תהיה בעיה, ועניתי לו שאני לא הולכת לוותר על הילד שלנו בכל מקרה, ומה שהשם רוצה, זה מה שיהיה". גם לקרן עצמה היו במהלך ההריון רגעים לא פשוטים. "היו לא מעט פעמים שבהן התלבטתי עם עצמי מה נכון ומה לא. היו גם לילות עם מחשבות מפחידות על מה שהולך להיות, אבל בסופו של דבר, האמונה נתנה לי כוח", היא מספרת. "בנוסף, המשפחה והחברים תמכו ועזרו מאד, והסביבה האוהבת הזו חיזקה אותי מאד. בני המשפחה הקרובה שלי, שאינם שומרי מצוות, אמנם חשבו אחרת ממני, והיו מעדיפים שאעשה הפלה, אך יחד עם זאת, הם אפשרו לי להחליט בעצמי, והמשיכו לתמוך בי, גם כשהחלטתי אחרת".

 

ילד מקסים וקרבת אלוקים אדירה

אחרי הלידה, התגלה שלבנה של קרן אמנם יש תסמונת נדירה, אך קלה בהרבה ממה שחשבו הרופאים. "הם כבר היו מוכנים בחדר הלידה עם כל הציוד הנדרש כדי לטפל בו אחרי שיוולד", היא מתארת, "אך אז התברר שהלב שלו תקין, הוא מצליח לנשום לבד, ולא נשקפת שום סכנה לחייו".

את המצב שהתגלה אחרי הלידה, היו צריכים גם קרן ובעלה לעכל. "הרופאים עצמם לא ידעו במה מדובר, מכיוון שמדובר בתסמונת נדירה מאד, והיה קשה לראות את חוסר הוודאות בעיניים שלהם. התינוק עבר בדיקות רבות, ולקח זמן עד שקיבלנו תשובות ברורות בנוגע למה שיש לו. בנוסף, על אף שהיינו מוכנים לכך מראש, לא היה קל לקבל את העובדה שהילד שלי הוא שונה במקצת".

עם זאת, לאחר שההלם הראשוני התפוגג, נשארה אצל קרן רק אהבה גדולה לבן שזכתה בו. "הצוות הרפואי, שהיה מקסים ומסור מאד, השתדל לתמוך בי בשלב הראשון, אך הרגשתי שהם קצת מגזימים באופן שבו הם מנחמים אותי על המצב. זאת מכיוון שאני ראיתי מולי ילד מתוק ומקסים, ששונה מעט במראהו החיצוני, אבל לא מעבר לכך. היה לי קשה עם העובדה שהתייחסו לבעיה הזו כאילו היא אסון נורא. היום, חצי שנה אחרי, אני לא מבינה איך אפשר היה לוותר על ילד כזה. בכל פעם שהוא מחייך אליי את החיוך המדהים שלו, אני מודה לה' שנתן לי את הכוחות להשאיר אותו. אם הייתי מוותרת עליו, אני לא יודעת איך הייתי חיה עם ההחלטה הזו".

גם בתחילת ההריון, וגם לאחריו, ביקרה קרן בקברו של רבי נחמן באומן. "בתחילת ההריון הרגשתי שם חיבוק וליטוף, כאילו אומרים לי שאני עתידה לעבור ניסיון ונותנים לי כוח. כשחזרתי משם הייתה לי ירידה רוחנית, והרגשתי שבזמן ההריון הקדוש ברוך הוא רצה להעלות אותי בחזרה. הענין הוא, שהוא לא רק העלה אותי לאן שהייתי, אלא הרבה יותר ממה שחשבתי, לרמת אמונה שלא חלמתי שאוכל לעמוד בה. כמה חודשים אחרי הלידה, כשנסעתי בשנית, הרגשתי שאני מקבלת ליטוף נוסף. זה היה עבורי סוג של סגירת מעגל, תחושה שבה כאילו אומרים לי: 'כל הכבוד, עמדת בזה'. התחושה שלי היא, שה' רצה שאדבק בו יותר, ואכן זכיתי, גם לילד המקסים שלי, וגם לקרבת אלוקים אדירה, שמעולם לא הרגשתי כמוה". 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הריוןמום בעובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה