חדשות יהדות

תזכורת: היום תענית ציבור בעקבות חילול ספרי התורה

על פי קביעת הרבנים הראשיים לירושלים, יום זה נקבע לתענית ציבור בעקבות חילול הקודש שהתרחש בשבוע שעבר. מי שמתקשה לצום – יצום חצי יום, או יערוך "תענית דיבור" במשך כל היום

  • כ"ט שבט התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היום (שני), ערב ראש חודש אדר א' (4.2), נקבע על ידי הרבנים הראשיים לירושלים כיום תענית ציבור בעקבות השחתת ספרי התורה שהתרחש בשבוע שעבר בבית הכנסת ''שיח ישראל'' בקריית יובל.

על פי הוראת הרבנים, כל הציבור מתבקש להשתתף בתענית לפי יכולתו, על ידי תענית מלאה לכל היום, או לפחות תענית עד שעת המנחה, ומי שאף תענית חלקית קשה לו - ישתדל לקיים תענית דיבור במשך כל היום.

במכתב משותף שהוציאו הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, כתבו: ''כל המרבה בתפילה הרי זה משובח והעיקר שתהיה כוונה לבקשת רחמים וכפרה על חילול הקודש המזעזע של חילול בית הכנסת וספרי התורה בקריית היובל בירושלים.

''על המתענה לקבל את התענית כבר במנחה ביום ראשון, ובתענית עצמה - אם יש עשרה שמתענים לקרוא בתורה במנחה בפרשת 'ויחל' ובכל אופן יש לומר תפילת 'אבינו מלכנו'. וזכות התפילות תעמוד לנו למנוע אסונות כאלה בעתיד ושנזכה לבשורות טובות, ישועות ונחמות'', לשון המכתב.

המעשה המחפיר של חילול ספרי התורה התרחש בשבוע שעבר. מבצעי הפשע, שפרצו הלילה לבית הכנסת, זרעו בו הרס רב. הם פרצו את הכספת של ארון הקודש באמצעות דיסק, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו עליהם חומצה. בנוסף, הם השחיתו את הריהוט ואת הסידורים.

המשטרה עצרה שלושה ערבים בחשד למעשה, כאשר ההערכה היא שהרקע לפריצה ולחילול ספרי התורה הוא פלילי ולא לאומני.

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, הגיב בזעזוע רב על המעשה הנפשע, וקרא בקול בוכים את מזמור ע"ט בתהילים: "אלוקים באו גויים בנחלתך, טימאו את היכל קדשך, שמו את ירושלים לעיים". הרב כהוסיף כי המעשה המחריד מהווה מסר משמיים: "הקב״ה רומז לנו, ועלינו להתחזק בקדושת בית הכנסת וקדושת ספר תורה".

תענית דיבור - איך מבצעים אותה, ומה חשיבותה? להרחבה בנושא, לחצו כאן.

כיצד לשמור על קדושת ספרי תורה? לחצו כאן.

תגיות:ספר תורהתענית ציבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה