חדשות בארץ

אמו ואחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן יישארו במעצר

אמו ואחיו של המחבל, שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, מואשמים כי ידעו על כוונתו לבצע פיגוע אך לא פעלו לעצור אותו. בית המשפט הצבאי דחה ערעורם על מעצרם: "החשש להימלטותם מאימת הדין הוא משמעותי"

הריסת בית המחבל, דצמבר 2017 (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית המחבל, דצמבר 2017 (צילום: דובר צה"ל)
אא

בית הדין הצבאי לערעורים דחה היום (ראשון) את הערעור שהגישו אמו ואחיו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, והחליט להשאירם במעצר. נגד השניים הוגשו כתבי אישום, מהם עולה כי הם ידעו על כוונתו של המחבל לבצע פיגוע אך לא פעלו למנוע אותו מכך.

השופט הצבאי קיבל את עמדת התובע הצבאי וכתב בהחלטתו: "אני סבור כי החשש להימלטות מאימת הדין בעניינם של העוררים הוא משמעותי. ההגנה לא הניחה את דעתי כי ניתן לאיין חשש זה. די בכך בכדי לדחות את הערערים".

בדיון הראשוני שנערך בבית המשפט ביום חמישי שעבר, ביקשו בני משפחתו של המחבל להשתחרר למעצר בית. התובע הצבאי ביקש לדחות את הערעור בטענה שהעונש על העבירות בהן מואשמים האם והאח יהיה חמור, "מה שמעלה את החשש ששני העוררים יבקשו להימלט מאימת הדין". הוא הזכיר את המצוד הארוך שערכו כוחות הביטחון אחר המחבל עד לחיסולו בחודש דצמבר, חודשיים לאחר שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד.

התובע ציין גם את הניסיון שעשה אחיו של המחבל לטשטש ראיות ולהסתיר סרטונים שהיו ברשותו, מהם התברר כי היה מודע לכוונות הזדון של אחיו. "לאור הנסיבות האלה", סיכם, "אנו חושבים שהעוררים צפויים לעונש חמור. יש להם סיבה לא לחזור לבית המשפט, הם גרים בשטח A ולא צריך להזכיר כמה זמן לקח לעצור את המפגע עצמו וכמה זמן כוחות הביטחון רדפו אחריו, כשהוא הסתובב במקומות האלה".

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד שהגיע לדיון ביום חמישי, אמר: "על פי מה ששמעתי, מדובר בשני אנשים שלא ראויים לחופש, ובטח לא לשחרור עד לפני תום ההליכים, כי במידה ובית המשפט יעשה את הטעות הזאת אני מאמין שלא ימצאו אותם יותר. גם אם הם עצמם לא חושבים ככה, החברים שלהם ידאגו לזה. אם בית המשפט יחליט לשחרר אותם – סביר להניח שהם כבר לא יגיעו למשפט ולא ייעשה צדק".

עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", המלווה את משפחות הקורבנות, בירך היום על החלטת בית המשפט להותיר במעצר את אחיו ואמו של המחבל. "מטרתנו החד-משמעית הינה מלחמה בלתי מתפשרת בטרור על כל מעגליו, אשר צריכה להתבטא גם בענישה גבוהה ועוצמתית כלפי הטרוריסטים – ענישה שתהווה הרתעה כלפי כל מי שמעלה בדעתו להשתתף במעשי טרור כנגד ישראל, ובכך תביא להצלת חיים של אזרחי ישראל". בלייכר הוסיף: "אנו ציפייה שאביו, אמו ואחיו של המחבל וכן שאר עשרות הסייענים של המחבל יישאו עונשים כבדים של שנים רבות במאסר".

תגיות:פיגועברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה