חדשות בארץ

עתירה לבג"ץ נגד כוונת מנדלבליט לפרסם החלטתו בתיקי נתניהו לפני הבחירות

עורך הדין יוסי פוקס פנה לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים שיאסור על היועץ המשפטי לממשלה להודיע לפני הבחירות על החלטתו האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עורך הדין יוסי פוקס הגיש היום (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בשל כוונתו של היועץ להודיע עוד לפני הבחירות על החלטתו האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיווח על כך נחשף לראשונה בכאן-רשת ב'.

עתירתו של פוקס הוגשה על רקע הודעתו של מנדלבליט ביום שישי האחרון לפרקליטיו של ראש הממשלה, כי הוא דוחה את בקשתם להשהות את פרסום החלטתו בנוגע לתיקי נתניהו עד לאחר הבחירות. לדברי מנדלבליט, "השהיית תהליך העבודה הסדור שנקבע מראש בקשר לתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, יש בה כדי לפגוע בעיקרון של שוויון הכול בפני החוק. יתירה מכך, המתנה עם פרסום החלטה אף אינה עולה בקנה אחד עם זכות הציבור לדעת".

פוקס – שהגיש את העתירה כ"עותר ציבורי בשם ציבור הבוחרים" והבהיר כי אינו מייצג את נתניהו –  ביקש בעתירתו מבית המשפט להוציא צו ביניים שיאסור על מנדלבליט לפרסם את החלטתו האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, טען פוקס כי דווקא פרסומה של החלטה להעמיד לדין את נתניהו מבלי שתהיה אפשרות לערוך לו שימוע טרם הבחירות פוגעת בזכות הציבור לדעת. לדבריו, החלטה זו תמנע מהציבור לקבל את מלוא התמונה, מפני ששימוע עשוי לשנות את דעתו של היועץ ולהביאו לבטל את ההחלטה על כתב האישום. בעתירה הודגש, כי מדובר בהתערבות במערכת הבחירות, הפוגעת בראש הממשלה ובזכויותיהם של ציבור בוחריו.

בנוסף, יצאה העתירה נגד טענתו של מנדלבליט, לפיה גורמי התביעה הכללית נערכו מראש לבחון את חומרי החקירה בתיקי נתניהו "בהליך מקצועי, סדור, שיטתי וממוקד", וכי תהליך זה לא זורז בשל ההחלטה שהתקבלה להקדים את הבחירות. לדברי פוקס, לאור העובדה שחומרי החקירה בתיקים 1000, 2000 ו- 4000 כוללים אלפי מסמכים, והתכנון בלשכת היועץ היה לדון בהם במשך חודשים, לא ייתכן שהדיונים באו לסיומם בתוך חודש מבלי שעברו תהליך של זירוז.

תגיות:אביחי מנדלבליטבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה