חדשות בארץ

נתניהו בתדרוך לשגרירים באו"ם: איראן שולטת בלבנון, נמנע כל תוקפנות נגדנו

ראש הממשלה שוחח עם משלחת של 40 שגרירים באו"ם שהגיעו לביקור בן 5 ימים בישראל וקרא להם לשנות את הצבעת מדינותיהם בארגון: "אתם תראו בביקורכם את האמת, אבל הדבר החשוב הוא לדבר עליה ולהצביע בעבורה"

נתניהו עם השגרירים (צילום: לע"מ)נתניהו עם השגרירים (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) תדרוך למשלחת של 40 שגרירים באו"ם שהגיעו לביקור בן 5 ימים בישראל, לפני צאתם בטיסה לסיור בגבולה הצפוני של ישראל.

"המזרח התיכון השתנה", אמר נתניהו לשגרירים. "לפני מספר עשורים העולם הערבי התלכד על מנת להשמיד את מדינת ישראל, אך הדבר הזה משתנה לכדי בריתות מעשיות שיש לישראל עם מדינות ערביות רבות, בנוסף לשני חוזי שלום פורמליים עם שתיים משכנותינו – מצרים וירדן".

"הבריתות האלה מכירות בכך שחל שינוי גדול במזרח התיכון – השינוי הזה הוא עלייתה של התיאוקרטיה התוקפנית באיראן שחותרת לכבוש את המזרח התיכון, להשמיד את ישראל ולשלוט בחלקים רבים אחרים בעולם".

"לאיראן שלוחות רבות", ציין ראש הממשלה, "אחת מהן היא חיזבאללה שהצטרפה עכשיו לממשלת לבנון. זה בעצם תיאור מטעה - חיזבאללה למעשה שולטים בממשלת לבנון, ומשמעות הדבר היא שאיראן שולטת בממשלת לבנון".

"חשוב להעביר את המסר העוצמתי הזה: כפי שמנענו את מנהרות הטרור שהגיעו לישראל, נמנע כל תוקפנות מלבנון, מסוריה או מאיראן עצמה. אנחנו מחויבים למנוע את התוקפנות הזו, ובכך איננו מגינים רק על ישראל אלא גם על שכנותינו ועל שלום העולם כולו".

"העובדה שאתם כאן מייצגת את ההגינות של גישתכם", שיבח נתניהו את השגרירים. "הלוואי שהגישה הזאת הייתה מאפיינת גם את האו"ם. העצרת הכללית של האו"ם העבירה השנה 20 החלטות נגד ישראל, ורק 6 נגד שאר מדינות העולם – ביניהן סוריה ואיראן. זה כמובן מגוחך. אתם תראו בביקורכם את האמת, אבל הדבר החשוב הוא לדבר עליה ולהצביע בעבורה. אני לא מסתיר את האג'נדה שלי: אנחנו רוצים שתשנו את קולכם בעקבות מה שתראו".

בתשובה לשאלתה של אחת השגרירות אודות האנטישמיות הפושה ברחבי העולם, אמר נתניהו כי מדובר במחלה עתיקה וכרונית: "הילחמו באנטישמיות, בגלל שכך נכון לעשות ובגלל שהיא מסכנת גם את החברות שלכם".

נתניהו נשאל מהו הבסיס לרצונן של מדינות קבוצת וישגרד במרכז אירופה – הונגריה, צ'כיה, סלובקיה ופולין – לקדם את קשריהן עם ישראל. הוא השיב כי מדינות אלו מעוניינות לקדם שגשוג באמצעות חדשנות: "ישראל היא אולי המדינה החדשנית ביותר בעולם". הוא הוסיף, כי שיתוף הפעולה עם מדינות אלו מבוסס גם על רצונן ליהנות מכלי המאבק המפותחים של ישראל בטרור: "בשנים האחרונות מנענו אולי 40 מתקפות טרור גדולות ביבשות שונות".

"ישראל נהנית מפריחה דיפלומטית כמוה לא הייתה לה", הדגיש ראש הממשלה. "זה עדיין לא משתקף באו"ם, אבל הוא בא לידי ביטוי ביחסים הבילטרליים של ישראל עם רוב מדינות העולם. כמעט כולם מגיעים לכאן, כולל מדינות מוסלמיות רבות".

תגיות:איראןאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה