חדשות כלכלה

196 מיליארד שקלים יושקעו בפרויקטי תשתית בשנים הקרובות

משרד ראש הממשלה פרסם הבוקר רשימה של 207 תוכניות תשתית שהקמתן צפויה להתחיל עד שנת 2022

העבודות להקמת הקו האדום בגוש דן (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)העבודות להקמת הקו האדום בגוש דן (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד ראש הממשלה פרסם הבוקר (ראשון) את ספר "תשתית לצמיחה לשנת 2019", המרכז את כל פרויקטי התשתיות הפיזיים הנמצאים בשלבים של ביצוע, תקצוב או באישור של משרדי הממשלה ויחידות הסמך הכפופות להם.

הספר הוא עדכון לתוכנית הרב-שנתית לפיתוח תשתיות שפורסמה לראשונה בספטמבר 2017. הפרסום הנוכחי כולל פרויקטי תשתית שהקמתם צפויה להתחיל בין השנים 2022-2018. היקף התוכנית הורחב, וצורפו פרויקטי התשתית של משרדי הביטחון, האוצר, התקשורת, החינוך, העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, וכן פרויקטים של רשות הספנות והנמלים.

רשימת תוכניות התשתית הורכבה על בסיס דיווחיהם של משרדי הממשלה, והיא כוללת 207 פרויקטים שונים. לתוכה נכנס כל פרויקט תשתית שעלותו מוערכת בסכום של יותר מ- 100 מיליון שקלים, ובנוסף לכך הוא אושר בהחלטת ממשלה או בסיכום תקציבי של גורמים אחרים המוסמכים לאשרו. בספר נכללו גם מספר פרויקטים שטרם אושרו, אך עברו בדיקת כדאיות כלכלית וישנה סבירות גבוהה שיגיעו לכלל ביצוע ב- 5 השנים הקרובות. 

עלותם הכוללת של הפרויקטים – חלקם בעלות פרטית – מסתכמת ב- 196 מיליארד שקלים.

בין תוכניות התשתית בתחום התחבורה נמצא פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, שהקמתו צפויה להתחיל ברבעון ה- 3 של 2019. קו זה יחבר את החלקים הדרומיים והצפוניים של גוש דן עם העיר תל אביב. אורכו כ- 39 ק"מ, מתוכם כ- 4.5 ק"מ תת-קרקעיים, והוא יכלול כ- 61 תחנות. הקמתו של הקו הסגול של הרכבת הקלה אמורה אף היא לצאת לדרך ברבעון ה- 3 של השנה. קו זה, באורך 28 ק"מ, יקשר את האזורים המזרחיים של מטרופולין תל אביב אל מרכז העיר. 2 קווים אלו יצטרפו לקו האדום, שכבר נמצא בהליך ביצוע מתקדם. קו זה יחבר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים.

גם בירושלים עובדים על פיתוח הרכבת הקלה. פרויקט אחד, שכבר נמצא בהקמה, הוא הרחבתו של הקו האדום הקיים – עד נווה יעקב בצפון ועד בית החולים הדסה עין כרם בדרום. במקביל הוחל בתכנון לקראת מכרז של הקו הירוק, מהר הצופים לשכונת גילה, ושל הקו הכחול משכונת רמות בצפון ועד שכונת גילה בדרום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הצגת הספר: "חוללנו מהפך בתשתיות בישראל. אנו רואים זאת בכבישים, ברכבות, בהוצאת הגז מהים ועוד. תנופה זו תגבר עוד יותר בשנים הקרובות".

תגיות:רכבת קלההקו האדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה