חדשות בארץ

נתניהו למתפקדי הליכוד: תנו לי שני שריונים נוספים

מרכז הליכוד אישר בחודש שעבר לראש הממשלה את האפשרות לשריין מועמד מטעמו במקום ה- 21 ברשימה לכנסת. נתניהו פנה למתפקדי מפלגתו בבקשה לאשר לו לשריין עוד שני מועמדים, במקומות ה- 28 וה- 36

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אפקט גנץ? ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אמש (מוצאי שבת) למתפקדי הליכוד במכתב, וביקש מהם לאשר לו לשריין שלושה מועמדים מטעמו ברשימת הליכוד לכנסת, במקומות ה- 21, 28 ו- 36.

"אנחנו עומדים בפני מערכה קשה", כתב נתניהו. "השמאל והתקשורת עושים מאמצים כבירים להפיל את ממשלת הליכוד. אנחנו חייבים להיערך בהתאם".

"בבחירות הקודמות איפשרתם לי לשבץ שני מועמדים ברשימת הליכוד לכנסת במקומות 11 ו- 23. לאור החיבורים הצפויים בשמאל במטרה להפיל את ממשלת הליכוד, אני מבקש מכם לאשר לי הפעם לשבץ ברשימת הליכוד שלושה מועמדים במקומות 21, 28 ו- 36".

״אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות״, חתם נתניהו את מכתבו.

כזכור, בהחלטה שהתקבלה במרכז הליכוד בחודש שעבר, אושר לנתניהו שריון אחד במקום ה- 21, אך בנוסף הוחלט כי הוא יוכל לבקש שריונים נוספים בהצבעה נפרדת. בקשתו של נתניהו תובא ביום שלישי בפני המתפקדים, שיגיעו לקלפיות כדי לבחור את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת.

פרשנות אפשרית לבקשת השריונים של נתניהו היא רצונו לצרף לליכוד את אחת ממפלגות הימין, וזאת על רקע החשש מפני איחוד קרוב בין מפלגות חוסן לישראל ויש עתיד, שעל פי הסקרים יוכל לחזק את גוש השמאל-מרכז עד כדי איום על מעמדו כראש הממשלה. בנוסף, הסקרים השונים מצביעים על אפשרות ריאלית לפיה מספר מפלגות ימין עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה, ובכך קולות רבים של גוש הימין ילכו לאיבוד.

אחת ממפלגות הימין המועמדות להצטרף לליכוד היא הבית היהודי, המקרטעת על גבול אחוז החסימה. השותפה הטבעית למיזוג עם הבית היהודי היא מפלגת האיחוד הלאומי, אך באתר 'מעריב' פורסם אמש כי פעיל בכיר בבית היהודי מנסה לקדם כניסה של מפלגתו לליכוד כדי למנוע ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי. מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, הבהיר בתגובה כי מפלגתו "מקיימת בחודש האחרון הליך מורכב ומעמיק לבחירת יו״ר ורשימה כדי להיות מפלגה חזקה ומשפיעה ולא מפלגת בת של הליכוד".

מועמדת נוספת להצטרפות לליכוד היא מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. על פי הדיווח בכאן חדשות, סקרים שערך נתניהו במטרה לבדוק אפשרויות חבירה שונות עם מפלגות בימין לימדו כי איחוד עם הימין החדש הוא האפשרות היחידה המשתלמת לליכוד מבחינה אלקטורלית. החסם המרכזי לאיחוד שכזה הינו היחסים האישיים המעורערים בין נתניהו לשקד ובנט. השניים הבהירו הבוקר, בראיונות נפרדים לכאן-רשת ב', כי לא מתנהלים מגעים בין מפלגתם לליכוד וכי הם מתכוונים לרוץ לבד.

על פי פרשנות פוליטית שונה, המיקומים הנמוכים של שלושת השריונים אותם מבקש נתניהו לאשר עבורו מצביעים על כך שלא מדובר בהכנת הקרקע לצירופה של מפלגה נוספת לליכוד. על פי פרשנות זו, ראש הממשלה מעוניין לשמר בידיו את הכוח לבצע במידת הצורך 'שיפוצים' ברשימה שתיבחר ביום שלישי, למשל הכללתה של מועמדת במידה והמתפקדים לא יבחרו מספיק נשים. לפני הבחירות הקודמות, ניצל נתניהו את שני השריונים שעמדו לרשותו כדי להכניס לכנסת את בני בגין וענת ברקו.

תגיות:בחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה