חדשות בארץ

נתניהו: השמאל והתקשורת לוחצים להגיש נגדי כתב אישום לפני הבחירות

ראש הממשלה הגיב על הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי יחליט עוד לפני הבחירות האם להגיש נגדו כתב אישום: "זה אבסורד. אני בטוח בצדקתי ובטוח שהאמת תצא לאור"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול (שישי) על הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה כי יקבל עוד לפני הבחירות את ההחלטה האם להגיש כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע.

"נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת", אמר נתניהו בסרטון שהעלה לרשת. "הם לוחצים להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר, גם כשאין כלום, העיקר שיהיה לפני הבחירות. אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה – החלטה שעלולה להביא להעלאת שלטון השמאל – מתקבלת בחיפזון ובמהירות שיא".

"בכירים בפרקליטות אמרו לעיתון 'גלובס': גם אם מנדלבליט היה רוצה, הוא לא היה מספיק לקרוא את כל החומרים שנאספו בחקירות. הוא מסתפק בקריאת סיכומים ובחוות דעת של צוות הפרקליטות. זה אבסורד".

"אפשר רק לקוות", סיכם ראש הממשלה, "שהלחץ של השמאל לא יעבוד פעם נוספת, כשהיועץ יידרש לשאלה אם שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה שוחד. פשוט מגוחך. בכל מקרה, אני בטוח בצדקתי ואני בטוח שהאמת תצא לאור".

במכתב שנשלח אתמול מלשכת היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטיו של נתניהו, נמסר כי מנדלבליט דחה את בקשתם שלא להודיע לפני הבחירות על החלטתו האם להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכפוף לשימוע. עוזרו הבכיר של מנדלבליט, גיל לימון, הציג במכתב את עמדת היועץ לפיה גורמי התביעה הכללית נערכו מראש לבחון את חומרי החקירה נגד נתניהו "בהליך מקצועי, סדור, שיטתי וממוקד". לדברי מנדלבליט, ההיערכות לקראת החלטה בתיקים אלו נעשתה עוד לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות, ולכן "השהיית תהליך העבודה הסדור שנקבע מראש בקשר לתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, יש בה כדי לפגוע בעיקרון של שוויון הכול בפני החוק. יתירה מכך, המתנה עם פרסום החלטה אף אינה עולה בקנה אחד עם זכות הציבור לדעת".

"למותר לציין", נאמר עוד במכתב, "כי אין כל כוונה או רצון מצד היועץ המשפטי לממשלה להשפיע על הבחירות ותוצאתן – השפעה שממילא לא ניתן לאמוד את מהותה ואת כיוונה, וכל כוונתו היא למלא את תפקידו ואת חובתו לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי כמתחייב מהחוק".

בשורה התחתונה הובהר: "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי אין לחרוג מתהליך העבודה הסדור שתוכנן מראש ואשר מצוי בעיצומו. היינו, אם תתגבש בשבועות הקרובים החלטה כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בכפוף לשימוע, לא תהיה כל מניעה לקבל החלטה זו או לפרסמה ברבים".

מתוך המכתב עולה עוד כי מנדלבליט לא יקבל את החלטתו לפני אמצע החודש: "ההחלטה אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים, בשל הזמן שעוד נדרש על מנת לגבש החלטה במכלול התיקים".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה