חדשות בארץ

צפו: טילי הים-ים משמידים את ספינת האויב

במהלך אימון "ים הזעם", תרגלו לוחמי שייטת 3 התמודדות עם ניסיון של האויב לפגוע באסדות הגז של ישראל בלב ים. התרגיל כלל ירי של ארבעה טילים מארבע ספינות, ממרחק של 100 ק"מ, תוך שמירה על תיאום ודיוק

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

שייטת 3 של חיל הים ערכה אתמול (רביעי) אימון ייחודי, ראשון מסוגו, במהלכו תרגלו הלוחמים תקיפת ספינת אויב באמצעות טילי ים-ים.

האימון, שזכה לשם "ים הזעם" ונערך במרחב המים הכלכליים של ישראל, נועד לתרגל התמודדות עם ניסיון של האויב לפגוע באסדות הגז של ישראל הממוקמות בלב ים. התרחיש שהוצג בתרגיל הציג שתי אפשרויות איום: ספינת אויב שייעודה הוא להוריד כוחות קטנים שיתקפו את האסדה, או שהיא הגיעה להתפוצץ על האסדה.

התרגיל כלל ירי חי של ארבעה טילים שונים מארבע ספינות, ממרחק של 100 ק"מ, תוך שמירה על תיאום ודיוק.

לדברי מפקד שייטת 3, אלוף-משנה גיא גולדפרב, מדובר בתרגיל חריג בהיקפו ובגודלו, אליו התכוננה השייטת במשך חודשיים וחצי: "המטרה בתרגיל כזה היא להביא את הלוחמים לרמה המקצועית הטובה ביותר, ולהתמודד באש חיה של טילי ים-ים. תרגלנו שספינת אויב מגיעה לפגוע במתקנים האסטרטגיים, ובתיאום של ים ואוויר השמדנו אותה".

מפקד התרגיל, סגן-אלוף בוריס שוסטר, אמר כי "לאימונים האלה יש חשיבות מכרעת בעמידה במשימה הבאה – גם בביטחון השוטף (בט"ש), גם במערכה בין המלחמות (מב"מ), וכמובן במלחמה הבאה. למים הכלכליים ולנכסים האסטרטגיים במדינת ישראל יש חשיבות מכרעת לכלכלת המדינה ולביטחונם האישי של אזרחיה".

(וידיאו: דובר צה"ל)
תגיות:אימוןחיל הים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה