חדשות בארץ

אמנסטי קורא לחרם על אתרי תיירות ביהודה ושומרון

בדוח חדש של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, הוא קורא לאתרי תיירות דיגיטליים מובילים ברשת להפסיק לעודד את התיירות היהודית שמעבר לקו הירוק. בישראל מגיבים בחריפות

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל פרסם הלילה (רביעי) דוח חדש, הקורא לאתרי תיירות דיגיטליים להפסיק את פעילותם ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים ולהחרים אתרי תיירות ומורשת יהודיים באזורים אלו.

הדוח מכוון את חיציו כנגד ארבע חברות תיירות בינלאומיות מובילות הפועלות ברשת: Expedia, Booking.com, TripAdviser ו- Airbnb. הוא טוען כי חברות אלו פועלות לקידומה של התיירות ביהודה ושומרון באמצעות פרסומם של מאות מקומות לינה, פעילויות ואטרקציות לתיירים הממוקמים ביהודה ושומרון, וכי בכך הן "מתדלקות את הפרות זכויות האדם של הפלסטינים". אמנסטי קורא לחברות לחדול מעידוד התיירות היהודית באזורים שמעבר לקו הירוק. הוא אף פונה לממשלות ברחבי העולם "לפעול למיתון החברות או הפעילויות שעליהן יש להן שליטה על מנת למנוע מהן לתדלק את כלכלת ההתנחלויות, וכך גם לקיים את מפעל ההתנחלות הבלתי חוקי". לדבריו, "הכישלון לעשות זאת וההתעלמות הופכת אותן לשותפות במפעל זה".

כזכור, חברת Airbnb האמריקנית הודיעה לפני כחודשיים כי תסיר מהאתר שלה כ- 200 דירות וחדרים להשכרה הממוקמים ביהודה ושומרון. ההחלטה זכתה לגינויים חריפים בישראל, ובמקומות שונים בארצות הברית הוגשו תביעות נגד החברה. אתמול החליטה מדינת פלורידה להוסיף את החברה לרשימת החברות התומכות בקמפיין ה- BDS.

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, המופקד על המאבק בתנועת החרם נגד ישראל, אמר: "ארגון אמנסטי הצבוע מדבר בשם זכויות האדם ובפועל מקדם חרמות כנגד אזרחי ישראל כחלק מקמפיין החרם והדה-לגיטימציה האנטישמי". ארדן הוסיף כי הנחה את המשרד לנושאים אסטרטגיים לבדוק את האפשרות למנוע את כניסתם של אנשי אמנסטי לישראל ואת שהייתם בה: "לא אאפשר פגיעה באזרחי ישראל הגרים ביהודה, שומרון, רמת הגולן וירושלים, ואמשיך לפעול מול ידידינו ברחבי העולם על מנת לסכל את הכוונות של ארגוני החרם ולגבות מהם מחיר".

השר לענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין, אמר בתגובה לדוח: "ארגון אמנסטי בחר בדפוס אנטישמי קלאסי. במקום להסיק את המסקנה הנכונה, שריבוי אתרי מורשת יהודית ביהודה ושומרון מלמד על השורשים שלנו וזיקה עמוקה של יהודה ושומרון ללב ההיסטוריה היהודית, אמנסטי החליט לעסוק בהכחשת האמת ההיסטורית, ולפעול נגד אתרי מורשת יהודיים".

שר התיירות יריב לוין הגיב על הדוח של אמנסטי: "שום כוח בעולם לא ישנה את האמת ההיסטורית הפשוטה – ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אנו ניאבק בהחלטה האנטישמית הבזויה הזו, ולא ניתן לאיש להחרים את ישראל או חלקים ממנה".

תגיות:יהודה ושומרוןBDSאמנסטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה