חדשות בארץ

נתניהו על נאום גנץ: "זה סימן שהוא שמאל"

תגובות לוחמניות מימין ומשמאל לנאומו הערב של יו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ. ש"ס ויהדות התורה גינו את אמירותיו של גנץ בנושאי דת ומדינה

  • כ"ג שבט התשע"ט
גנץ, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נאומו הערב (שלישי) של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, גרר כצפוי תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

במפלגת הליכוד הגיבו בביטול לנאום של הרמטכ"ל לשעבר. בהודעה שפרסם הליכוד נמסר כי "התרגיל של השמאל לשים גנרל בראש הרשימה כדי להפיל את הממשלה – לא יצלח".

ראש הממשלה נתניהו צייץ: "מי שאומר שהוא לא שמאל ולא ימין, זה סימן שהוא שמאל".

חברי כנסת ושרים בליכוד הצטרפו לביקורת. שרת התרבות מירי רגב אמרה כי "שמענו הערב סיסמאות ריקות מתוכן ולא עמדות. כל רצונו של גנץ הוא להפיל את השלטון".

דברים ברוח דומה נשמעו גם מכיוונה של מפלגת "הימין החדש". יו"ר המפלגה נפתלי בנט אמר: "גנץ הוא איש טוב, שמדבר יפה אך חלש במעשים".

גם במפלגות החרדיות לא נשארו חייבים, וזאת לנוכח הצהרותיו של גנץ כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת, בעד מתווה הכותל ובעד ברית הזוגיות. יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר: "זו לא הדרך לאיחוד העם". חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס אמר: "גנץ חצה קווים אדומים כשהתייחס לסטטוס קוו ופגע בצביון היהודי".

סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר: "אי אפשר לשתף פעולה עם החרדים ובד בבד לפעול נגד הדת. פעולה אנטי דתית תביא לכישלון".

גם בצד השמאלי של המפה הפוליטית מיהרו למתוח ביקורת על דברי גנץ. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בין היתר: "גנץ דיבר יפה אך לא שלל ישיבה בממשלה של נתניהו, בתקופה שבה ראש הממשלה שקוע בחקירות".

ומנגד, היה גם קול שצידד בגנץ. הייתה זו יו"ר התנועה, ציפי לבני, שבירכה את גנץ על דבריו והוסיפה כי "המאבק על זהות המדינה עדיין לפנינו".

אז אמנם אנחנו נמצאים רק 70 ימים לפני הבחירות אבל אין ספק שלאחר יריית הפתיחה שנשמעה הערב – המערכה הגדולה עוד לפנינו.

תגיות:בני גנץבחירות 2010אריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה