חדשות יהדות

הרב שלום כהן על חילול ספרי התורה: "באו גויים בנחלתך"

נשיא מועצת חכמי התורה הגיב בכאב רב על השחתת בית הכנסת בירושלים ואמר כי מדובר במסר משמיים: "הקב"ה רומז לנו, ועלינו להתחזק בקדושת בית הכנסת וקדושת ספר תורה"

הרב שלום כהן (צילום: יהודה חזן)הרב שלום כהן (צילום: יהודה חזן)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שמע היום (שלישי) בזעזוע רב על המעשה הנפשע של השחתת בית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית יובל בירושלים וחילול ספרי התורה שבו.

לאחר תפילת מנחה, שהתקיימה במעונו, קרא הרב בבכי צורב לב ונפש את מזמור ע״ט בתהילים: ״אלוקים באו גויים בנחלתך, טימאו את היכל קדשך, שמו את ירושלים לעיים״.

הרב כהן הוסיף כי המעשה המחריד מהווה מסר משמיים: "הקב״ה רומז לנו, ועלינו להתחזק בקדושת בית הכנסת וקדושת ספר תורה״. כלפי הפושעים שביצעו את מעשה הוונדליזם, אמר הרב בכאב עמוק: ״אוי להם לבריות מעלבונה של תורה״.

שר הפנים אריה דרעי הגיע הבוקר אל בית הכנסת המחולל, ובצאתו אמר: "בית הכנסת וספר תורה הם הדברים שאיחדו את עם ישראל במשך אלפי שנים בגולה, ללא קשר לעדה. לכן לראות את ספרי התורה מושלכים ואת בית הכנסת מחולל במצב נורא – אין ספק שזה נוגע בציפור נפשו של כל יהודי".

"עוד יותר כואב", הוסיף דרעי, "שקהילה של עולים מצרפת, שברחו בעיקר מהאנטישמיות ובאו לארץ, והאנטישמיות רודפת אותם אפילו במקום תפילתם הצנוע במקלט. אני מקווה מאוד שהמשטרה תתפוס במהרה את מי שביצע את המעשה, נדע מה הסיבה – וגם יבוא על עונשו".

"התשובה שלנו לדבר הזה – שלנו, של עיריית ירושלים ושל כל הגורמים צריכה להיות: חיללתם בית כנסת? הקדושה של בית הכנסת זה לבנות בית כנסת מפואר כתמורה לחילול בית הכנסת. דיברתי כבר עם ראש העיר. נעשה הכל כדי שייבנו כאן בית מפואר כמה שיותר מהר", אמר שר הפנים בסיום דבריו.

כזכור, אלמונים פרצו הלילה לבית הכנסת וזרעו בו הרס רב. הם פרצו את הכספת של ארון הקודש באמצעות דיסק, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו עליהם חומצה. בנוסף, הם השחיתו את הריהוט ואת הסידורים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד (צח"מ) לחקירת הוונדליזם. מהמשטרה נמסר כי "במהלך הלילה התקבל דיווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל. מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה וטכנאי זיהוי, ונפתחה חקירה".

תגיות:בית כנסתירושליםהרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה