חדשות בארץ

ארדן לנתניהו: לסלק את משקיפי TIPH מחברון

השר לביטחון פנים ביקש מהמשטרה להכין דו"ח שיבדוק את התלונות של מתיישבי היישוב היהודי בחברון נגד כוח המשקיפים הבינלאומי הפועל בעיר. הדו"ח אישר את הטענות, וארדן פנה לראש הממשלה שלא לחדש את פעילות הכוח, שהמנדט שלו יפוג בסוף החודש

ארדן, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)ארדן, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שלא להאריך את שהותו של כוח המשקיפים הבינלאומי בחברון, TIPH. לדבריו, "כוח זה מורכב מנציגיהן של מדינות עוינות או פרו-פלסטיניות, מפריע לצה"ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים ופוגע בישראל".

פנייתו של ארדן באה על רקע התלונות הרבות של המתיישבים בחברון נגד כוח המשקיפים, הפועל מזה 22 שנה מתוקף הסכם חברון מ- 1996. כזכור, במסגרת הסכם זה הועבר רובה של העיר לשליטתה של הרשות הפלסטינית, למעט אזור היישוב היהודי. שתי תקריות אלימות של אנשי הכוח זכורות במיוחד: בחודש יולי שעבר סטר אחד המשקיפים בעוצמה לילד יהודי תושב היישוב בחברון. על כך נפתח נגדו תיק במשטרה, אך התיק נסגר מאחר והוא עזב את הארץ. באירוע נוסף תועד משקיף אחר במצלמת אבטחה כשהוא מנקב את צמיגי רכבו של אחד מאנשי היישוב היהודי בחברון. בעקבות התקריות החמורות, זומן מפקד TIPH, איינר יוהנסן, לשיחת בירור במשרד החוץ, בהוראתו של ראש הממשלה נתניהו.

השר ארדן ביקש ממשטרת מחוז ש"י להכין דו"ח שיבדוק את התנהגות הכוח הבינלאומי, ודו"ח זה אישר את טענותיהם של המתיישבים וגורמים נוספים נגד הכוח. בסוף החודש יגיע לסיומו המנדט של הארגון, הפועל מכוח הסכם בין ישראל לבין המדינות החברות בכוח, וארדן ביקש מראש הממשלה שלא לחדש את המנדט.

במכתבו פירט ארדן את מסקנות הדו"ח המשטרתי, מהן עולה כי "חברי המשלחת מפריעים ומתעמתים עם חיילי המעברים במוקדים קבועים על הליך הבידוק והטיפול באוכלוסייה הפלסטינית. לחברי המשלחת שכר גבוה, ונראה כי הם מנסים להצדיק את פעילותם ונוכחותם באזור על ידי סיטואציות המשקפות חיכוך וטיפול באירועים".

בנוסף, טוען הדו"ח כי נוכחותו של הארגון בזירת חברון מנוצלת על ידי הפלסטינים כדי להגיש תלונות שווא נגד הצבא והמשטרה על פגיעה לכאורה בזכויות אדם, תקיפה ואלימות.

"אין להתפלא", סיכם ארדן, "שכוח המורכב משוטרים ממדינה אסלאמית עוינת כגון תורכיה, וממדינות בעלות סדר יום פרו-פלסטיני המממנות פעילות חרם, כגון שוודיה ונורבגיה, מפריע לחיילי צה”ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים, משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים ומקדם דה-לגיטימציה לישראל. נכון וראוי שממשלת ישראל תמנע את המשך פעילותו של כוח 'זמני' זה שפועל על מנת להזיק לישראל".

מהיישוב היהודי נמסר, בתגובה לדו"ח: "את הטעות האיומה של הסכם חברון אי אפשר לתקן. המינימום הנדרש והאפשרי הוא להוציא לאלתר את כוח TIPH מעיר האבות. זה אפשרי, כי המנדט מסתיים עכשיו. אין שום הצדקה להאריך אותו ולהשאיר כאן כוח שעוסק בפרובוקציות, בתעמולה אנטישמית, ובפעילות אלימה".

תגיות:גלעד ארדןחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה