חדשות בארץ

נתניהו בביקור בנתיב האבות: לא תהיה עקירת יישובים

במהלך ביקורו אצל תושבי השכונה בגוש עציון שפונתה לפני חצי שנה בהחלטת בג"ץ, אמר ראש הממשלה: "לא חזרנו אחרי מסע של אלפי שנים כדי שיעקרו אותנו מכאן, לא מכאן ולא משום מקום אחר"

השלט שתלו התושבים בכניסה לשטח עליו תיבנה השכונה החדשה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)השלט שתלו התושבים בכניסה לשטח עליו תיבנה השכונה החדשה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (שני) לביקור בשכונת נתיב האבות שבגוש עציון, שפונתה לפני כחצי שנה בעקבות החלטת בג"ץ.

כזכור, 15 בתי השכונה פונו בחודש יוני שעבר בעקבות החלטת בג"ץ, וזאת בעקבות טענות לפיהן חלקים מהבתים נבנו על אדמה פלסטינית פרטית, ולמרות שבעל הקרקע לא אותר. הממשלה החליטה לבנות את השכונה מחדש במיקום אחר, והיא תכלול 350 יחידות דיור. השר יואב גלנט – שעזב בתחילת החודש את משרד השיכון, בעקבות פרישתו ממפלגת כולנו – הורה לזרז את הליכי התכנון של הקמת השכונה, והמתיישבים – שגרים כרגע בקרוואנים – יוכלו להיכנס לבתיהם החדשים בעוד כשנה.

במהלך שהותו בשכונה סייר נתניהו עם ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בחלקה 91, עליה ייבנה יישוב הקבע של מפוני נתיב האבות, ונטע עץ במקום.

בשיחה עם המשפחות המפונות אמר נתניהו: "שואלים אותי כל הזמן איך אני עומד בכל החקירות וההתקפות. אני רוצה להגיד לכם שאני ומשפחתי עומדים בזה בגלל המקום הזה, בגלל התחושה של שליחות".

"קרתה לנו תקלה", אמר נתניהו בהתייחסו לפינויה של השכונה. "אנחנו מדינת חוק, כולנו כפופים להחלטות הבג"ץ, גם אם אנחנו אוהבים את זה או לא. אבל לא חרב עלינו עולמנו, ואמרנו מיד 'נבנה מחדש'. מה שנפל יקום. אנחנו לא מוכנים לוותר על זה, ולכן אנחנו בונים את השכונה החדשה. יקח עוד צעד או שניים – ונשלים את זה. זה שלנו. לא חזרנו אחרי מסע של אלפי שנים כדי שיעקרו אותנו מכאן, לא מכאן ולא משום מקום אחר".

"ככל שהדבר תלוי בי", הבהיר ראש הממשלה, "אף אחד לא ייעקר מביתו. יש מחשבה שהדרך להשיג שלום עם הערבים היא להיעקר מארצנו. זאת הדרך הבטוחה להשיג את ההפך. ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עקירת יישובים או הפסקת יישובים, אלא ההפך הגמור".

נאמן בירך על ביקורו של נתניהו בגוש עציון והודה לו על תרומתו לפיתוחו. הוא הוסיף כי התושבים מצפים שבממשלה הבאה תושלם הסדרתה של שכונת נתיב האבות, בהתאם להחלטת הממשלה. בפנותו לראש הממשלה, אמר נאמן בסיום דבריו: "כפי שהצלחת בניגוד לכל הסיכויים להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, אנו מאמינים שתצליח להחיל את הריבונות על גוש עציון ועל מרחבי יהודה שומרון".

בסיום סיורו ביקר נתניהו ב'עץ הבודד', סמלו של גוש עציון, שם אמר: "האלון הבודד בגוש עציון מסמל את ההתיישבות, הגאולה בארץ ישראל, בליבה של ארץ ישראל. שורשיו עמוקים, שולח ענפים לשמיים. זה עם ישראל, אף אחד לא יעקור אותנו מכאן. העץ הזה - לנצח".

(עודכן: 19:10)

תגיות:גוש עציוןנתיב האבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה