חדשות בארץ

דיווח: משבר במשא ומתן בין גנץ ליעלון

המשא ומתן בין מפלגותיהם של שני הרמטכ"לים לשעבר 'נתקע' בישורת האחרונה לפני החתימה, על רקע טענות ב"חוסן לישראל" לפיהן השיריונים שקיבל יעלון ברשימה המשותפת מוגזמים מדי

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית מעריכים כי משה יעלון ובני גנץ קיבלו את ההחלטה לרוץ יחד לכנסת וסיכמו על כך באופן עקרוני. בשתי המפלגות היו מעוניינים להציג לציבור את ההסכם עוד לפני הנאום שגנץ עומד לשאת מחר בגני התערוכה בתל אביב, במסגרת השקת הקמפיין של מפלגת "חוסן לישראל". על פי הדיווח של יואב קרקובסקי ברשת ב', גנץ ויעלון היו אמורים לברך על המוגמר כבר הלילה, אך החתימה על ההסכם לא התבצעה.

הרקע למשבר הוא השיריון הנדיב שקיבל יעלון מגנץ – על פי דיווח שפורסם בשבוע שעבר, הוא יזכה ל- 3 מקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה המשותפת. אך מקורביו של גנץ טענו כי מדובר במחיר מוגזם מדי, לאור הסקרים שאינם נותנים למפלגת תל"ם של יעלון סיכוי לעבור את אחוז החסימה. ככל הנראה מדובר בניסיון של הרגע האחרון להוריד את המחיר ש"חוסן לישראל" תצטרך לשלם עבור צירופה של תל"ם.

יעלון, מצדו, ממשיך בהכנותיו לקראת הריצה לכנסת. על פי הפרסום בחדשות 13, הוא מעוניין לצרף למפלגתו שני בכירים לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: יועז הנדל, שכיהן בשנת 2011 כראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, וכיום כותב בעיתון ידיעות אחרונות; ועורך הדין צבי האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה. אם אכן הם יצטרפו ליעלון, והאיחוד בין תל"ם ל"חוסן לישראל" יצא לפועל – השניים צפויים להיכלל בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת.

הנדל, שבשנים האחרונות פורסמו ידיעות רבות על רצונו להצטרף למערכת הפוליטית ועל ניסיונותיו לחבור למפלגות שונות, מסר בתגובה: "לא החלטתי להצטרף לפוליטיקה ולא ידוע לי שהמפלגות מתאחדות". בהמשך הוא הודיע, באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "מכיוון שהשם שלי באוויר ואני רחוק בים (מיאמי), אפסיק לכתוב בעיתון עד שהדברים יתבהר". האוזר הכחיש כבר בעבר ידיעה דומה.

ובתוך כך, מתי טוכפלד דיווח היום בעיתון ישראל היום כי ככל הנראה גנץ הוריד מעל הפרק את האפשרות לחבור לאבי גבאי במסגרת איחוד כוחות בתוך מחנה השמאל-מרכז. על פי הידיעה, סקרים פנימיים שנערכו בימים האחרונים עבור "חוסן לישראל" העלו כי צירופה של מפלגת העבודה למפלגת שמאל-מרכז גדולה מקטין את מספר המנדטים שמפלגה זו תקבל בבחירות, ובכך פוגע בסיכויים להדיח את נתניהו מראשות הממשלה. על פי הדיווח בחדשות 13, גנץ קיבל תמונה דומה גם ביחס לאפשרות לחבור ל"יש עתיד" של יאיר לפיד: סקר פנימי חשף כי מיזוג בין שתי המפלגות יגדיל אומנם את כוחה של המפלגה המאוחדת, אך דווקא יקטין את מספר המנדטים של הגוש ששואף להפיל את נתניהו.

תגיות:בני גנץמשה יעלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה