עובדות שלא ידעתם

הידעתם למה נושרות שיני החלב?

לאיזה רעש יש צבע, איך דגים הולכים לישון, ואיזה דג מתחבא הכי טוב? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם לאיזה רעש יש "צבע"? המושג "רעש לבן" מתאר רעש סטטי, אחיד ומלא. מחקרים הראו שרעש לבן מסייע לריכוז וגם לשינה יעילה. רעש כזה יכול להיות, למשל, צליל של מאוורר פועל. כיום ניתן גם לרכוש דיסקים של רעש לבן.

2. הידעתם איזו חיה מסווה את עצמה בצורה הטובה ביותר? רובנו נוטים לחשוב מיד על הזיקית, המשנה את צבעי גופה. אך המסתווה המוצלח ביותר בעולם החי הוא דווקא הדיונון. הוא מסוגל לשנות לא רק את צבעו, אלא גם מרקמים וצורות על פני גופו, כדי להסתיר את עצמו מפני תוקפים.

3. הידעתם היכן נמצא הגשר התלוי הארוך בעולם? הוא נמצא ביפן, ומכונה "גשר הפנינה". בין שני העמודים המרכזיים שלו נפרש מרחק של 1991 מטרים, והגשר כולו מגיע לאורך של קרוב ל-4 ק"מ.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שדגים יודעים לישון? הם אמנם אינם עוצמים את עיניהם, משום שאין להם עפעפיים, אבל בשעות הלילה ניתן לראות שהדגים אינם זזים כמעט, ויש להם רגישות מינימאלית לגירויים. הדגים ישנים רק בלילה, משום שאינם יכולים לעצום את עיניהם, והם זקוקים לחשכה טבעית.

5. הידעתם מתי אגם הופך להיות לבן? באזורים בעלי אקלים קפוא, הנהרות קופאים בעונת החורף. כאשר הם קופאים, הם נעשים לבנים וצבעים נעשה אטום, כך שאי אפשר לראות דרכם. עם זאת, ישנם מקרים נדירים בהם ניתן לראות אגמים צלולים ושקופים, אף על פי שהם קפואים.

6. הידעתם למה שיני החלב נושרות? כאשר השיניים הקבועות מתפתחות, הן משחררות אנזים מיוחד אשר ממיס את השורשים של שיני החלב. כאשר השורשים נמסים – השיניים מתנדנדות ונופלות, והשיניים הקבועות תופסות את מקומן.

7. הידעתם כיצד מתחלפים היום והלילה? כדור הארץ מסתובב על צירו כל הזמן. חלק מכדור הארץ פונה אל השמש, וחלק – רחוק ממנה. סיבוב הכדור גורם לכך שבכל פעם חלק אחר של כדור הארץ פונה אל השמש, וזהו החלק שבו שורר יום. כאשר הכדור ממשיך להסתובב, החלק שהיה קרוב לשמש – מתרחק ממנה, ומגיע הלילה.

תגיות:דגיםשיני חלבעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה