סיפורים אישיים

אישה צעירה עם דופק משתולל. לא תאמינו מה הגורם

אישה צעירה מאושפזת בטיפול נמרץ, והבעל רץ לבדוק את המזוזות. מה שגילה שם הדהים אותו: "שני בתי המזוזה היו ריקים! במשך שנתיים אנו גרים בדירה בלי מזוזות... לא בפתח הבית ולא בחדר השינה. התגוררנו בדירה ללא שמירה", הוא מספר

  • כ"א שבט התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רחל, אם לתינוק בן חודש וחצי, חשה בדפיקות לב מואצות. הקרדיולוג הפנה אותה אל בית החולים, שם התברר כי הדופק מהיר ואינו עקבי. הרופאים ניסו לתת תרופות שונות, אך הדופק רק השתולל יותר. כאשר הדופק הגיע ל-180, ניסו הרופאים לתת מכות חשמל לאיפוס הקצב, אך ללא תועלת.

רחל אושפזה במחלקת טיפול נמרץ להשגחה צמודה, כאשר הרופאים מגדירים את התופעה כ"נדירה". הם ניסו לאבחן את מקור הבעיה, ועל כן ביצעו בדיקות שונות: אקו לב,CT , ו-MRI , כאשר לבסוף הוחלט לעשות "אבלציה", כלומר, צריבת תאים ברקמות הלב שנותנים זרם חשמלי ללב, ומשבשים את "קשרית הגת" שהוא קוצב הלב הטבעי.

התפנית המפתיעה התרחשה ביום שישי בבוקר, כאשר סבה של רחל, יהודי מבוגר ותלמיד חכם, התקשר ושאל את הזוג הצעיר הנבוך: "את המזוזות כבר בדקתם?", בני הזוג, שמתגוררים בדירה שכורה, השיבו כי כלל לא חשבו על כך. את הדירה הם שוכרים מיהודי שומר מצוות, ואף השוכר שלפניהם היה שומר מצוות. על כן לא חששו כלל לגבי כשרות המזוזות.

אך הסבא ביקש, והבעל ניגש לדירה. "הוצאתי בזהירות את שתי בתי המזוזות שביחידת הדיור, ופתחתי אותם כדי לעבור לפחות מלמעלה, לראות אולי 'על לבבך' מחוק בחלקו, או שמא מילה אחרת, שתשפוך לנו אור על התופעה הנדירה שנחתה עלינו", הוא מספר. "לתדהמתי, שני בתי המזוזה היו ריקים! במשך שנתיים אנו גרים בדירה בלי מזוזות... לא בפתח הבית ולא בחדר השינה. התגוררנו בדירה ללא שמירה, וביטלנו מצוות עשה..."

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

כשעה לפני שבת נקבעו שתי מזוזות מהודרות על פתחי הבית, כאשר בידיים רועדות ובעיניים דומעות, מברך הבעל את מצוות "לקבוע מזוזה". לאחר הקביעה, רגש מיוחד של שלווה אפף אותו.

ליל שבת אחר חצות, המוניטור החל להראות מספרים דו ספרתיים. היו כאלו בימים הקודמים, אך הם לא התמידו, ותיכף שב קצב הלב לסורו. אך מאותו ליל שבת - קצב הלב נשאר בקביעות בקצב דו ספרתי, "וכך חלפה לה השבת כשאנו מעודדים מהשינוי הגדול שחל, התרופות החלו להשפיע!", ממשיך הבעל לספר.

במוצאי שבת הועברה רחל למחלקה, ולמחרת בבוקר החל הצנתור. במהלך הצנתור ראו בני הזוג בחוש את יד ה', כאשר טיפול זה, שיכול להימשך כ-8 שעות, הסתיים בהצלחה לאחר 3 שעות. למחרת השתחררה רחל לביתה.

עם ישראל מתבקש להתפלל לרפואתה השלמה של רחל בריינדל בת רבקה בתוך שאר חולי ישראל.

כיצד נדע שהמזוזה כשרה? עמי טמיר יוצא לבדוק בביתם של אושיות מוכרות בחברה הישראלית ולוקח את קלף המזוזה מביתם לבדיקה באולפן עם הרב משה כהן בתוכנית "שומרי הסף". צפו:

 
תכנים נוספים אודות מצוות מזוזה:

10 עובדות מפתיעות על מצוות מזוזה

גדולי הרופאים קבעו כי אין סיכוי לילדים, אך תשובתו של החזון איש הדהימה גם אותם

המזוזה התהפכה – וגם העוּבָּר; כל מה שרציתם לדעת על חשיבות המזוזה

מצמרר: מה התגלה בבדיקת מזוזה של זוג חשוך ילדים?

שומרת על הסף: המזוזה

תגיות:מזוזהדופק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה