חדשות בארץ

נער יהודי נדקר ליד היישוב עדי עד, פלסטיני נהרג בעימותים עם המתיישבים

הנער שנדקר סיפר כי שלושה פלסטינים ניסו לחטוף אותו. הוא הצליח להימלט והזעיק את כיתת הכוננות, שפתחה במרדף אחרי התוקפים. בעימותים שהתגלעו לאחר מכן חשו הכוחות סכנת חיים והגיבו בירי באוויר

יישוב יהודי ביהודה ושומרון, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)יישוב יהודי ביהודה ושומרון, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

נער יהודי נדקר אתמול (שבת) על ידי פלסטינים סמוך ליישוב עדי עד שבחבל בנימין. בעימותים שהתפתחו אחר כך בין מתיישבים לפלסטינים מהכפר אל-מורייר, נהרג פלסטיני וכ- 30 נוספים נפצעו.

לאחר צאת השבת סיפר הנער את השתלשלות האירועים: "בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאה חמישים-מאתיים מטר מהיישוב. שלושה ערבים עשו לי מארב, תקפו אותי, התחילו להרביץ לי. בשלב מסוים הם ניסו לגרור אותי לכיוון הכפר. הצלחתי לברוח לעדי עד. בדרך ראיתי שאני עם דם, הבנתי שדקרו אותי. הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים".

על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, ההרוג הפלסטיני הוא חמדי נעסאן, מחבל שישב שמונה שנים בכלא הישראלי, החל משנת 2000. מפרטי החקירה הראשוניים של צה"ל עלה כי "התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים, במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. כוחות צה"ל ומג"ב, שהוזנקו לנקודה, הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, והפרת הסדר". מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל ימשיך בחקירת האירוע.

בצאת השבת מסרה דוברות היישוב עדי עד את התגובה הבאה: "בצהרי יום השבת, קבוצת מטיילים בפאתי היישוב הותקפה בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר אל-מורייר. אחד המטיילים נפצע מדקירה והם הצליחו להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האזוריות הוקפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות הותקפו באלימות קשה מאוד, ומהרגע שחשו בסכנה מוחשית לחייהם הם הגיבו בירי באוויר. כוחות צבא שהגיעו למקום התעמתו עם עשרות רבות של ערבים, שתקפו את החיילים באלימות קשה. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות". בסיכום ההודעה נאמר כי "היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', קרא אמש - באמצעות חשבון הטוויטר שלו - להגיב בתקיפות על האלימות הפלסטינית: "מה היה לנו? ערבים תקפו נערים בסכינים 250 מטר מהיישוב. נער אחד נפצע. חשש חטיפה של נער אחר. כיתת כוננות קופצת. צה"ל קופץ. המתפרעים הערבים תוקפים את כולם באבנים. מחבל שישב 8 שנים בכלא נהרג. אבל היהודים אשמים... אני קורא לצה"ל לפעול עוד הלילה בכפר למעצר כל המתפרעים ולהעמדתם לדין".

בעקבות ההתרחשויות, היחידה המרכזית של מחוז ש"י במשטרה פתחה בחקירה. מהמשטרה נמסר כי "בשלב זה עוסקים חוקרי היחידה בביצוע פעולות ראשוניות, ובכללן גביית עדויות מגורמים שונים, איסוף ממצאים וניתוחם, וזאת במטרה להתחקות אחר ההתרחשויות ונסיבות האירוע".

תגיות:צה"לעדי עד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה