חדשות בארץ

דו"ח: הרשות הפלסטינית העניקה חצי מיליארד שקל למחבלים בשנת 2018

לפחות 230 מיליון שקלים שולמו בשנה שעברה מקופת הרשות למחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל. המחבלים המשוחררים קיבלו לפחות 176 מיליון שקלים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

502 מיליון שקלים – זה הסכום ששילמה הרשות הפלסטינית בשנת 2018 למחבלים. כך עולה מדו"ח ביצוע התקציב של משרד האוצר הפלסטיני שפורסם אתמול (רביעי).

הדו"ח הפלסטיני הרשמי מגלה – לראשונה מאז 2015 – את סכומי הכסף המוענקים למחבלים ולבני משפחותיהם באמצעות המשרד לענייני אסירים ברשות. הדו"ח אינו עורך הבחנה בין הכספים ששולמו למחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל לבין המחבלים שכבר שוחררו. עם זאת, דו"ח נוסף שפורסם היום על ידי מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" הצליח להתחקות – באמצעות מקורות גלויים – אחרי תשלומי הרשות הפלסטינית לטרוריסטים. על פי נתוני דו"ח זה, מתוך הסכום הכולל של 502 מיליון שקלים קיבלו המחבלים הכלואים לפחות 230 מיליון שקלים. למחבלים המשוחררים הוענקו מקופת הרשות לפחות 176 מיליון שקלים. שאר הכסף – 96 מיליון שקלים – ניתנו כהטבות נוספות למחבלים ולבני משפחותיהם.

נתונים נוספים מלמדים כי המשכורות החודשיות של המחבלים הולכות וגדלות ככל שהם נמצאים זמן רב יותר בכלא. כך, לדוגמה, אסירים שריצו למעלה מ- 30 שנות מאסר מקבלים בכל חודש מהרשות הפלסטינית תשלום של 12 אלף שקלים.

יצוין, כי בשל פערי מידע המספרים הנקובים בדו"ח המכון מבוססים על הערכת חסר, כך שבפועל מדובר בתשלומים גבוהים יותר. כמו כן, לסכום של 502 מיליון שקלים יש להוסיף את התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית לבני משפחותיהם של מחבלים שהתאבדו, נהרגו או נפצעו במהלך ביצוע פיגוע הטרור – תשלומים שסכומיהם אינם ידועים.

ביולי 2018 אישרה הכנסת, בתום דיון סוער, את החוק לקיזוז משכורות מחבלים, המחייב את הממשלה להפחית את סכומי הכסף שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם מכספי המיסים שהיא מקבלת מישראל. החוק קובע כי הקיזוז יבוצע באישור הקבינט המדיני-ביטחוני, וזאת על סמך דו"ח של שר הביטחון שיפרט את הסכומים המועברים לטרוריסטים לסוגיהם השונים – כלואים, משוחררים, פצועים ו"שהידים". הדו"ח הראשון של שר הביטחון, שיכלול את הנתונים המלאים על התשלומים שהעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים במהלך שנת 2018, אמור להיות מוגש בימים הקרובים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתמשכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה