חדשות יהדות

שוב סערה על רקע התפילין: אחי הרופא החרדי שהושמץ, במכתב מרגש לתחקירן 

תחקירן של תכנית המשודרת ב'חדשות 13' הגיע למרפאתו של אורתופד חרדי בשם ד"ר מרדכי ויגלר, ותיעד במצלמה נסתרת את הביקור ואת ההצעה להניח תפילין שקיבל מהרופא. נוכח הסערה שהתגלעה סביב הנושא - מגיב כעת אחיו של הרופא במכתב מרגש לתחקירן 

צילום מסך, חדשות 13צילום מסך, חדשות 13
אא

שוב סערה על רקע התפילין: תחקירן של תכנית המשודרת ב'חדשות 13' הגיע למרפאתו של אורתופד חרדי בשם ד"ר מרדכי ויגלר, ותיעד במצלמה נסתרת את הביקור ואת ההצעה להניח תפילין, שקיבל מד"ר ויגלר. 

התחקירן - לירן לוי שמו, הציג את עצמו כחולה הנזקק לטיפול אורתופדי, כאשר בד בבד תיעד במצלמתו את הרגע שבו הציע לו ד"ר ויגלר לרכוש תפיליןכשרות בהשתתפות חלקית של 1500 ש"ח. 

לדבריו, ד"ר ויגלר שהוא גם חסיד חב"ד, נוהג להציע למטופליו להניח תפילין, כשתוך כדי כך הציג לוי לצופים את הרופא כ'פוגע בשמם הטוב של חבריו למקצוע'. 

בתגובה לתכנית מפרסם כעת אחיו של ד"ר ויגלר, הרב אוריאל ויגלר מחב"ד במנהטן - מכתב מרגש לתחקירן לירן לוי. "לירן יקירי. לפני מספר שבועות, קבעת תור בקליניקה של אחי ד"ר מרדכי ויגלר - רופא ישראלי מוכר, אורתופד מומחה המוערך מאוד בתחומו. הצגת את עצמך בשם 'משה' והתלוננת על כאבים עזים בידיך. לא סיפרת על המצלמה הנסתרת שהחבאת על גופך, ובאמצעותה ביקשת ליצור ולצייר תדמית מכפישה לרופא: כמיסיונר חשוך המבקש לשדל אנשים להניח תפילין. אבל אני חושב לירן, שהמצלמה הנסתרת חשפה עוד כמה פרטים - שונים לחלוטין".

 

"כאשר זכית להניח תפילין ולקרוא 'שמע ישראל' לירן, באותן שניות היית מחובר לאמת"

בנקודה זו תיאר הרב ויגלר פריטים נוספים שנקלטו בעין העדשה מתוך המרפאה של אחיו. "תעודות ההסמכה המעידות על מקצועיותו והכשרתו האקדמית, הכיפה והציצית שלו, כמה ספרים ואף תמונה של הרבי מליובאוויטש המתנוססת על הקיר. ומה עם המסרונים, התגובות והודעות התמיכה שפציינטים ומכרים טרחו לשלוח לו בעקבות הפרסום שנועד להכפישו: שמת לב לאמפתיה, לסימפתיה ולאישיות הקורנת, החמימה, האדיבה והכל כך אנושית העולה מתוכן?

"אך זה לא כל מה שנחשף במצלמתך הנסתרת, לירן. חדרת במרמה אל משרדו, התפרצת בעוינות אל המרחב האישי של אחי, שיקרת לו במצח נחושה, הזדהית בזהות בדויה והצגת מצג שווא כולל התחזות והצגת סימפטומים אותם בדית במרמה ובכזב זדוני. בחרת לעצמך את דמותו של 'משה השקרן', המתנשא והיהיר. אולם הבלון הנפוח שהכנסת לחדר מתפוצץ בשלב כלשהו וצחנתו די מתפוגגת. 

"כאשר זכית להניח תפילין ולקרוא 'שמע ישראל' לירן, באותן שניות היית מחובר לאמת: אל 4,000 שנות אמת ואור שאבותיך ואבותיהם הקרינו, חירפו נפש למענה ושימרו באהבה לאורך כל תלאות ההיסטוריה. התחברת לעומק פנימיות נפשך שהאירה כבדולח באותם רגעים, והניצוץ היהודי החבוי בנשמתך וזהותך הפנימית האמיתית הבליחו לשנייה, מעידות על המציאות העוצמתית שבאמת מגדירה ומאפיינת אותך. ולרגע קט הצליחה מצלמתך להציג את פניה הנאות בפני כל".

תגיות:חרדימכתברופאתפיליןהשמצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה