חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד הקטין באשמת הריגת הפלסטינית

עורך הדין עדי קידר, המייצג את הנער הנאשם ביידוי אבן שגרמה למותה של הפלסטינית עאישה ראבי, אמר כי "אין ממש" בראיית ה- DNA שהוצגה על ידי השב"כ והמשטרה: "הקטין טוען לחפותו והוא יוכיח זאת. אני מאמין שהוא יחזור לחיק משפחתו"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתב אישום נגד צ', הקטין בן ה- 16, תלמיד ישיבת "פרי הארץ" ביישוב רחלים, החשוד במעורבות במותה של הפלסטינית עאישה ראבי. הנער מואשם בהריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור.

על פי כתב האישום, ב- 12 באוקטובר 2018 "התמקם הנאשם, בליווי אחרים, על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם". על פי הנטען בהמשך, עם התקרבות הרכב בו נסעו ראבי ובני משפחתה, "זיהה הנאשם שמדובר ברכב פלסטיני עם לוחית זיהוי לבנה פלסטינית. לקראת הגעת הרכב במהירות גבוהה יידה הנאשם את הסלע בעוצמה ובאופן חזיתי לעבר שמשת הרכב הקדמית, במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם".

אתמול הותר לפרסום כי הראיה המרכזית נגד הנער בתיק היא דגימת DNA שלו, שנמצאה על האבן שגרמה למותה של ראבי. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של הקטין ביום נוסף. עם זאת, הוא כתב בהחלטתו כי "הקטין מסר גרסה אשר יש בה לכאורה ליתן הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק – ממצאי דנ"א על גבי האבן שגרמה למותה של המנוחה".

מוקדם יותר הבוקר דווח כי עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", המייצג את הקטין, שלח אתמול מכתב לפרקליטות, בו ביקש לערוך לו שימוע בטרם יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו. בראיון הבוקר לגלי צה"ל טען קידר כי בראיית ה- DNA שהוצגה על ידי השב"כ והמשטרה "אין ממש". לדבריו, "הדבר נובע מכמה סיבות. ראשית, לא נמצאה שום ראיה נוספת שיכולה להביא לחיזוק ולסיוע ושתוכל לשפוך אור מכיוון אחר. אין הודאה של החשוד או של חשודים אחרים. והעיקר: לפני עשרה ימים, כששמענו יחד עם החשוד בבית המשפט את הראיה, הוא מסר מיד את גירסתו באופן מפורט. גירסה זו מקריסה לחלוטין לא רק את ראיית ה- DNA, אלא גם מלמדת שהחשוד לא היה במקום, הוא היה יחד עם חבריו בסעודת שבת". קידר הוסיף כי למרות הקושי בראיית ה- DNA, החוקרים "ננעלו עליה - כי לא היה על משהו אחר להינעל". עורך דינו של הנער סיכם: "הקטין טוען לחפותו והוא יוכיח זאת. נלמד את חומר החקירה, נביא מומחים, ואני מאמין שהקטין יחזור לחיק משפחתו".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנער עד תום ההליכים. בית המשפט האריך את המעצר עד להחלטה אחרת.

תגיות:כתב אישוםרחלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה