חדשות בארץ

הראיה נגד הקטין העצור בשב"כ: דגימת DNA על אבן

מעצרו של הנער הוארך ביום נוסף, ועל פי ההערכות הוא יואשם בהריגה. בהחלטת הארכת המעצר כתב השופט כי הקטין מסר גרסה שמספקת "הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק". סנגורו של הנער, עדי קידר, קרא לגורמי האכיפה לשקול שוב את כוונתם להגיש כתב אישום בפרשה

ההפגנה מחוץ לבית המשפט (צילום: יוסף ריסמן)ההפגנה מחוץ לבית המשפט (צילום: יוסף ריסמן)
אא

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) ביום נוסף את מעצרו של הקטין העצור בשב"כ בחשד למעורבות במותה של הפלסטינית עאישה ראבי.

בית המשפט התיר לפרסם כי הראיה המרכזית של חוקרי השב"כ נגד הנער היא דגימת DNA שלו, שנמצאה על האבן שגרמה למותה של ראבי. הנער, שבתחילה שתק בחקירותיו, שוכנע בימים האחרונים על ידי עורכי דינו למסור את גרסתו. בהחלטת הארכת המעצר כתב השופט גיא אבנון כי "הקטין מסר גרסה אשר יש בה לכאורה ליתן הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק – ממצאי דנ"א על גבי האבן שגרמה למותה של המנוחה".

במהלך הדיון בבית המשפט הגישה הפרקליטות הצהרת תובע, המתווספת להצהרת התובע שהוגשה לבית המשפט ביום שלישי שעבר. על פי ההערכות, מחר יוגש כתב אישום נגד הנער באשמת הריגה.

מחוץ לבית המשפט הפגינו במהלך הדיון פעילים במאבק לשחרורו של הקטין, עם הססמה "שב"כ, רדו מהעץ". עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", המייצג את הקטין, אמר לאחר הישיבה: "אם אתם זוכרים, לפני מספר ימים אמרתי וכיוונתי לכיוון הפרקליטות. לשם כיוונתי כשאמרתי שהיד תרעד – והיא צריכה לרעוד. היום אני חושב שההחלטה של בית המשפט מלמדת שגם היד של בית המשפט רועדת, והוא רומז ברמז עבה לפרקליטות שעדיין שיקול הדעת נתון לה, ולמרות שהיא הציגה תשתית מסוימת שמאפשרת הגשת כתב אישום, אני רואה בכך החלטה טכנית, לאור טיב ההליך של הצהרת תובע, ובמקרה הזה הצהרת תובע שנייה, שזה סוג של תקדים שלא זכור לנו שנים רבות".

"בית המשפט עשה עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה", הוסיף קידר. "הוא שקל לשחרר את הקטין בכובד ראש, ובסופו של דבר לנוכח טיב ההליך הוא סבר שזה לא העת והזמן, שכן מחר יוגש כתב האישום והדברים ידונו לפתחו של בית המשפט המחוזי. פנינו לבית המשפט המחוזי, ואולי עוד לפני כן פנינו שוב לפרקליטות המדינה ולגורמי המשטרה והשב"כ, ששוב יפעילו את שיקולי הדעת שלהם".

"לטעמנו המציאות שתהיה לאחר הגשת כתב האישום תהיה מציאות בלתי אפשרית. אני חושב שהתיק הזה, אם הוא ילך לכיוון הקטין הזה, ייווצר מצב שבו התיק לא יפוענח, ויימשכו פה מספר שנים לא מבוטלות שבעצם כל הנוגעים בדבר יטילו ספק באשמת הקטין. מי שיסבול בכל התקופה הזו זה דווקא הוא, שהראיות לא מצביעות כרגע באופן חד-משמעי שמדובר בו, שהוא מסר את גרסתו ושלטענתו ולטענתנו הוא חף מכל פשע".

תגיות:כתב אישוםעדי קידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה