חדשות בארץ

הוגשה הצהרת תובע נגד הקטין העצור בשב"כ

לבקשת המשטרה, בית המשפט האריך את מעצרו של הנער בחמישה ימים נוספים. הפרקליטות מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים. הוריו של הנער טענו הבוקר כי הם חשים "תחושה קשה של עלילה ורדיפה, ונסיון 'לתפור' ראיות כנגד בננו בכל מחיר"

הפגנה נגד השב"כ, תחילת החודש (צילום: Roy Alima/Flash90)הפגנה נגד השב"כ, תחילת החודש (צילום: Roy Alima/Flash90)
אא

הפרקליטות והמשטרה הגישו היום (שלישי) לבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד הקטין בן ה- 16 החשוד במעורבות במותה של הפלסטינית עאישה ראבי.

בהודעה שמסרה המשטרה, נאמר כי "בתום חקירת נסיבות מותה של עאישה ראבי, תושבת בידיא, שהתרחש בתאריך 12.10.2018 סמוך ליישוב רחלים – חקירה שנוהלה במשותף על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הועבר חומר החקירה בימים האחרונים לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז שליוותה את החקירה מראשיתה".

"בתום חקירה מורכבת, מקצועית ויסודית, שכללה ביצוע מגוון רחב של פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת, ובהתאם להחלטת הפרקליטות, היום הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר (קטין) בגין עבירות ביטחון חמורות".

לבקשת המשטרה, מעצרו של הקטין הוארך בחמישה ימים נוספים, עד ה- 20 בינואר. הפרקליטות מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים. לפני תחילת הדיון בהארכת המעצר של הנער, טענו עורכי דינו כי נציג המשטרה סירב להעביר להם מסמכים שונים ואמרו כי מדובר בחציית קו אדום. עורך הדין אמיר ברכה מארגון "חוננו" אמר כי "מדובר בהארכת מעצר רביעית של החשוד בעוד חמישה ימים. המשטרה מצהירה דברים בלי להציג לנו מסמכים רלוונטיים – דבר חמור מאוד. ההסתרות האלו וההתנהגות הנואלת הזאת לא מתאימות למדינה דמוקרטית. אנחנו כמובן נעלה את זה בדיון".

כזכור, יחד עם הנער – תלמיד ישיבת "פרי הארץ" ברחלים – נעצרו ארבעה מחבריו לישיבה, אך הם שוחררו ביום חמישי שעבר למעצר בית בתנאים מגבילים.

במכתב פומבי שפרסמו הבוקר הוריו של הקטין, נאמר כי הם חשים "תחושה קשה של עלילה ורדיפה, ונסיון 'לתפור' ראיות כנגד בננו בכל מחיר": "בננו מואשם באירוע של זריקת אבנים שהתרחש בליל שבת, לטענת הבעל של הנפגעת. באותה עת בננו בוודאות השתתף בסעודת שבת ובעונג השבת לאחריו, יחד עם עשרות מחבריו. אך המערכת מתעלמת באלגנטיות מהאליבי המוצק שלו. השב"כ אף ניסה להעלים מהשופט את העדות של ראש הישיבה בעניין".

"כבר למעלה משבוע אין שום התפתחות בחקירה, ובננו לא נשאל בחקירות שום שאלה חדשה. במקביל נתקלנו לאורך החקירה בהתנהלות גסה ומזלזלת בחוק, למשל בנסיונות רבים למנוע מבננו להיות נוכח בדיונים בבית המשפט".

"התחושה היא", הוסיפו ההורים, "כי המחלקה היהודית מתקשה לרדת מהעץ עליו היא טיפסה, ולהודות כי הנערים נעצרו מעצר שווא. אנו כהורים מאוד מודאגים מנסיונם של החוקרים לחפש חלקיקי ראיות ולרקום עלילה כנגד בננו, העלולה להיגרר לשנים של מעצרים ומאבק משפטי קשה. נדמה כי אין כאן רצון לבירור האמת, אלא רק רצון להשיג אשמים בכל מחיר על מנת לשמור על כבודה של המחלקה היהודית בשב"כ, תוך רמיסת חירותו של קטין תמים וחף מפשע, ופגיעה בכל משפחתו וסביבתו". בסיום מכתבם קראו ההורים לציבור ולמנהיגיו לסייע להם במאבק למען שחרור בנם.

תגיות:שב"כמעצררחלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה